NetJobs Germany GmbH flyttar till större lokaler för fortsatt expansion

Den 14 april flyttar NetJobs tyska dotterbolag in i nya större lokaler på Kurfürstendamm 187 i centrala Berlin. Sedan starten 2010 har bolaget vuxit varje år och har nu etablerat sig som en stark aktör inom segmenten vård/hälsa och teknik/ingenjör med de nischade jobbsajterna fachaerztejobs.de och ingenieurjobs.de.

”Vi ser en enorm potential på den tyska marknaden. Det känns helt rätt att vi nu växlar upp vårt fokus ytterligare och flyttar till större lokaler med gott om plats för fortsatt expansion”, säger Niklas Eriksson VD NetJobs Group AB.

Målsättningen under 2015 är att växa säljorganisationen från 10 till 30 medarbetare och stärka våra positioner inom segmenten ovan samt även börja etablera flera nischade jobbsajter.

Den tyska jobbsajtmarknaden är enligt bolagets bedömning ca 10 gånger större än den svenska marknaden och omsätter ca 5 mdkr.

För mer information kontakta: Niklas Eriksson, VD NetJobs Group AB, 08 – 67 87 420.

Om NetJobs Group AB

NetJobs Group AB är med 41 jobbsajter i flera länder en av de ledande aktörerna i norra Europa inom nischade jobbsajter. Sedan starten 2004 har NetJobs hjälpt människor och organisationer att växa och nå sin fulla potential genom snabb, träffsäker och kostnadseffektiv hjälp i rekryteringsprocessen. NetJobs Group AB (publ) grundades 2004 och är sedan 2006 noterad på Nasdaq OMX First North. Bolagets Certified Adviser är Avanza Bank. Mer information finns på www.netjobs.com.