Containerships Oyj lunastaa ennenaikaisesti 50,5 miljoonan euron vakuudellisen senior-statuksisen joukkovelkakirjalainan

PÖRSSITIEDOTE                                                                                                             10.11.2017

CONTAINERSHIPS OYJ LUNASTAA ENNENAIKAISESTI 50,5 MILJOONAN EURON VAKUUDELLISEN SENIOR-STATUKSISEN JOUKKOVELKAKIRJALAINAN

Containerships plc ("Containerships" tai "Yhtiö") täten ilmoittaa, että yhtiön enintään 70 miljoonan euron joukkovelkakirjalaina 2015/2019 (ISIN: FI4000148804) ("Joukkovelkakirjalaina") lunastetaan ennenaikaisesti joukkovelkakirjalainan 26.3.2015 päivättyjen ehtojen ("Ehdot") mukaisesti. Ilmoitus joukkovelkakirjalainan lunastuksesta lähetetään joukkovelkakirjalainanhaltijoille 13.11.2017.

Lunastuspäivä on 15.12.2017 ("Lunastuspäivä"). Joukkovelkakirjalaina lunastetaan 103,09 prosentilla ulkona olevasta nimellisarvosta lisättynä kertyneellä mutta maksamattomalla korolla ("Lunastushinta").

Lunastushinta maksetaan niille joukkovelkakirjalainanhaltijoille, joiden hallussa joukkovelkakirjalaina on määräpäivänä 14.12.2017. Joukkovelkakirjalaina poistetaan Nasdaq Helsingistä noin lunastuspäivänä.

Yhtiö on laskenut liikkeelle 60 miljoonan euron vakuudellisen senior-statuksisen joukkovelkakirjalainan 100 miljoonan euron joukkovelkakirjalainaohjelman yhteydessä (ISIN FI4000292172) ("Uusi Joukkovelkakirjalaina"). Uudesta joukkovelkakirjalainasta saatavat varat käytetään lunastushinnan maksamiseen lunastuspäivänä.

Lisätietoja:

Kari-Pekka Laaksonen, CEO, Containerships plc
+358 5055 02 555, kari-pekka.laaksonen@containerships.fi

Markus Wirenhammar, Head of Debt Capital Markets, Pareto Securities AB
+46 70-872 51 86, markus.wirenhammar@paretosec.com

Tiedot ovat luonteeltaan sellaisia, joita Containerships Oyj julkistaa EU: n markkinoiden väärinkäytösasetuksen ja kaupankäynnin rahoitusvälineiden kauppaa koskevan lain (748/2012, sellaisena kuin se on muutettuna) mukaisesti. Tietoja jaettiin julkistamista varten jäljempänä olevassa yhteyshenkilön kautta 19.00 EEST:ssä 10. marraskuuta 2017.

Tämän pörssitiedotteen ei ole tarjous myydä eikä ostaa mitään Containerships Oyj:n joukkovelkakirjalainoista tai muista vakuuksista. Tässä pörssitiedotteessa olevat lausunnot, jotka eivät ole historiallisia tosiasioita, voivat olla ennakoivia lausuntoja. Näihin tulevaisuuteen liittyviin lausuntoihin liittyy riskejä ja epävarmuustekijöitä, jotka saattavat aiheuttaa lopputuloksen muodostuvan olennaisesti erilaiseksi. Containerships Oyj ei ole velvollinen tarkistamaan tai päivittämään tulevaisuutta koskevia lausuntoja, ellei sitä edellytetä sovellettavien arvopaperilakien nojalla.

Containerships Oyj

CONTAINERSHIPS on täyden palvelun logistiikkayhtiö, joka tarjoaa asiakkailleen turvallisen ja nopean konttiliikenteen Itämeren, Pohjanmeren ja Välimeren alueilla. Yhtiö tarjoaa asiakkailleen valikoiman erilaisia kontteja ja kuljetusmuotoja, joiden avulla yhtiö pystyy ratkaisemaan asiakkaidensa logistiikkatarpeet kokonaisvaltaisesti. Lisätietoja www.containershipsgroup.com.