Silmäasema Oyj: Silmäasema Oyj:n osakkeenomistajien nimitystoimikunnan kokoonpano

Silmäasema Oyj:n osakkeenomistajien nimitystoimikunnan kokoonpano

Silmäasema Oyj
25.10.2019 klo 15.15

Silmäasema Oyj:n osakkeenomistajien nimitystoimikuntaan kuuluu kolmen suurimman osakkeenomistajan nimeämät edustajat ja lisäksi hallituksen puheenjohtaja. Osakkeenomistajia edustavien jäsenten nimeämisoikeus on niillä kolmella osakkeenomistajalla, joiden osuus Silmäaseman kaikkien osakkeiden tuottamista äänistä Euroclear Finland Oy:n ylläpitämän osakasluettelon mukaan on suurin yhtiökokousta edeltävän syyskuun 1. työpäivänä. Koska suurimmissa osakkeenomistajissa on tapahtunut olennaisia muutoksia 1.9.2019 jälkeen, nimitystoimikunta on muodostettu 23.10.2019 osakasluettelon perusteella.

Tämän mukaisesti Silmäasema Oyj:n nimitystoimikuntaan on nimetty seuraavat jäsenet:

• Antti Kummu, Coronaria Oy
  • Torsti Sihvola (osakkeenomistaja)
  • Rauno Tenhunen (osakkeenomistaja)
  • Jukka Hienonen, Silmäasema Oyj:n hallituksen puheenjohtaja

Nimitystoimikunta valitsee keskuudestaan puheenjohtajan.

Nimitystoimikunta valmistelee hallituksen jäsenten valintaa ja palkitsemista koskevat ehdotukset yhtiökokoukselle.

Lisätietoja antaa
Hallituksen puheenjohtaja Jukka Hienonen, puhelin 050 388 9670

SILMÄASEMA OYJ

Silmäasema on kotimainen yritys, joka tarjoaa maanlaajuisesti kaikki näkemisen ja silmäterveyden tuotteet ja palvelut. Silmäasema on Suomen suurin yksityinen silmäleikkauksia tarjoava silmäsairaalaketju sekä toiseksi suurin optikkoketju. Silmäasema-ketjulla on lähes 150 myymälää ja 13 silmäsairaalaa Suomessa sekä yhdeksän myymälää Virossa. Silmäasema-ketjun palveluksessa työskentelee yli 1 000 näkemisen ja silmäterveyden ammattilaista. Silmäasema-konsernin liikevaihto vuonna 2018 oli 122,9 miljoonaa euroa ja oikaistu käyttökate 11,8 miljoonaa euroa.