Investeringsforeningen Multi Manager Invest – halvårsrapport for 2020

Bestyrelsen for Investeringsforeningen Multi Manager Invest har i dag behandlet og godkendt halvårsrapporten for 2020.

1. halvår af 2020 blev usædvanlig som følge af corona-krisen, hvor det meste af verden i en periode blev lukket ned for at stoppe smittespredningen. Politisk blev der truffet en række omsiggribende beslutninger for at stoppe den i begyndelsen ukendte sygdom og for senere at modvirke de negative effekter på den globale økonomi, som fulgte i kølvandet. Disse beslutninger fik afgørende betydning for udviklingen i foreningens afdelinger i 1. halvår 2020.

Foreningens afdelinger leverede i 1. halvår 2020 såvel positive som negative afkast, men afkastene var overvejende lavere end ledelsens forventning primo året som følge af corona-krisen. Omvendt blev afkastene betydeligt bedre end, hvad man kunne have frygtet med den negative, økonomiske situation, der udviklede sig i årets første seks måneder.

Under forudsætning af mere stabile markedsforhold i resten af 2020 forventer ledelsen positive afkast i foreningens afdelinger med emerging markets aktier og globale aktier, hvorimod afdelingerne med emerging markets obligationer og globale value aktier forventes at give negative afkast i 2020. Væsentlige afkastudsving i foreningens afdelinger kan ikke udelukkes i resten af 2020.

Eventuel henvendelse vedrørende denne meddelelse kan rettes til direktør Tage Fabrin-Brasted, tlf. 44 55 91 60.

Investeringsforeningen Multi Manager Invest

Tage Fabrin-Brasted, direktør