Taconic Biosciences Mengembangkan Portfolio ExpressMODEL® yang Inovatif

Penyelesaian Generasi Model Haiwan Transgen Integrasi Rawak Baharu Tersedia


RENSSELAER, New York, Dec. 04, 2020 (GLOBE NEWSWIRE) -- Taconic Biosciences, peneraju utama dalam menyediakan penyelesaian model haiwan penemuan ubat, mengumumkan pelancaran perkhidmatan ExpressMODEL®: Random Integration Transgenic (RITg) baharu, yang mengurangkan kos dan garis masa generasi model haiwan.

Banyak teknologi pengeditan gen digunakan untuk menjana model haiwan bagi penemuan ubat, setiap satunya dengan pertimbangan unik dengan matlamat bersama bagi mencipta profil genetik khusus. Teknik yang digunakan untuk menjana model RITg menghasilkan anak-anak haiwan permulaan yang haiwan pengasas individu mungkin atau tidak mempunyai dan/atau menunjukkan ciri genetik yang diingini. Secara tradisional, setiap haiwan mesti dibiak untuk beberapa generasi untuk menentukan generasi yang menghasilkan hasil yang diingini. Proses ini menambahkan keperluan masa dan wang yang agak banyak kepada projek. Dalam industri yang berusaha untuk mengurangkan garis masa dan kos membawa terapeutik baharu kepada dunia, ExpressMODEL®: RITg mengurangkan beban ini.

ExpressMODEL®: RITg menganalisis ekspresi transgen dan kesuburan haiwan dalam anak-anak haiwan pertama. dan bukannya membiak setiap haiwan pengasas dan pencirian anaknya. Pendekatan ini mengurangkan beberapa risiko yang wujud pada generasi model RITg. Pertama, mengenal pasti haiwan yang berjaya lebih awal bermakna sumber tidak dibazirkan untuk membiak haiwan dengan profil genetik yang salah. Kedua, memperoleh haiwan yang betul awal dalam proses memberikan kebolehramalan untuk aktiviti hiliran. Memandangkan projek memerlukan koordinasi yang amat teliti dengan pihak berkepentingan dan sumber lain, ini amat bernilai. Ketiga, pelanggan boleh menyesuaikan saiz kohort akhir dan standard kesihatan haiwan. Keempat, menyasarkan bilangan haiwan dari permulaan akan mengurangkan bilangan keseluruhan yang diperlukan untuk projek ini.

“Portfolio ExpressMODEL® bermula dengan Taconic memanfaatkan kepakaran dan keupayaan Taconic dalam cara baharu untuk mempercepat proses generasi model,” kongsi Dr. John Couse, naib presiden perkhidmatan saintifik di Taconic. “ExpressMODEL®: RITg meneruskan komitmen tersebut, menggabungkan pengetahuan yang kukuh tentang generasi model Taconic dengan kepakaran dalam pengkrioawetan sperma, persenyawaan in vitro, dan analisis transgen untuk menyingkirkan risiko yang berkaitan dengan teknik pengeditan gen ini. Ini memberikan pelanggan data yang muktamad berbulan-bulan lebih awal sebelum pendekatan konvensional. Ini merupakan sesuatu yang jarang berlaku dalam penyelidikan apabila pelanggan tidak perlu memilih antara kelajuan dengan kualiti.”

Taconic ialah pembekal berlesen penuh bagi perkhidmatan penjanaan model mencit dan mempunyai pengalaman generasi model lebih daripada dua puluh tahun, menyediakan pentakaktifan gen, mutasi atau penggantian gen, ekspresi transgen, RNAi dan pengeditan gen melalui teknologi CRISPR/Cas9 untuk memastikan bahawa alat yang betul dimanfaatkan untuk setiap projek pelanggan khusus. Melengkapi kepakaran ini ialah keupayaan unik Taconic untuk menyediakan peralihan lancar daripada reka bentuk model kepada pengurusan pembiakan dan koloni dan oleh itu menawarkan pelanggan penyelesaian yang lengkap. Perkhidmatan saintifik ini termasuk memperoleh atau menjana, mengimport, melesenkan, membiak, menguji, menyediakan dan mengedarkan model dijuruterakan secara genetik ke mana-mana lokasi di seluruh dunia.

Untuk mengetahui tentang Penyelesaian Generasi Model hubungi Taconic di 1-888-TACONIC (888-822-6642) di AS, +45 70 23 04 05 di Eropah, atau e-mel info@taconic.com.

Perihal Taconic Biosciences, Inc.

Taconic Biosciences ialah peneraju utama berlesen penuh dalam model dan perkhidmatan mencit yang direka bentuk secara genetik. Ditubuhkan pada tahun 1952, Taconic menyediakan penyelesaian haiwan terbaik agar pelanggan boleh memperoleh, menjana secara tersuai, membiak, menetapkan prasyarat, menguji dan mengagihkan model penyelidikan yang bernilai di seluruh dunia. Pakar dalam model mencit dan tikus yang direka bentuk secara genetik, mikrobiom, model mencit imuno-onkologi dan reka bentuk model bersepadu serta perkhidmatan pembiakan, Taconic mengendalikan tiga makmal perkhidmatan dan enam kemudahan pembiakan di A.S. dan Eropah, mengekalkan hubungan pengedar di Asia dan mempunyai keupayaan penghantaran global untuk membekalkan model haiwan ke banyak tempat di dunia.

Orang Hubungan Media:
Kelly Owen Grover
Pengarah Komunikasi Pemasaran
(518) 697-3824
kelly.grover@taconic.com