Investeringsforeningen Nykredit Invest Balance - årsrapport for 2021

Bestyrelsen for Investeringsforeningen Nykredit Invest Balance har i dag behandlet og godkendt foreningens årsrapport for 2021.

Foreningen startede sin aktivitet i august 2021 ved modtagelse af seks eksisterende kapitalforeningsafdelinger samt oprettelse af tre nye afdelinger med fokus på bæredygtighed.

Foreningens afdelinger opnåede alle positive afkast i 2021. Afkastene var højere end ledelsens forventninger primo året, primært som følge af de kraftige kursstigninger på aktiemarkederne. De aktietunge Offensivafdelinger leverede afkast på 18-20%, mens de obligationstunge Defensiv-afdelinger gav afkast omkring 6% i 2021. De nystartede Bæredygtigheds-afdelinger opnåede lavere afkast, da de først startede medio august. Relativt til benchmark leverede foreningens afdelinger blandede afkast.

Samlet set findes afkastudviklingen i foreningens afdelinger acceptabelt.

Det kommende år ventes præget af nervøse markeder. Inflation og rentestigning kan sammen med udviklingen i Ukraine skabe usikkerhed.

Foreningens ledelse forventer derfor begrænset afkast i foreningens afdelinger i 2022. Væsentlige afkastudsving over året må forventes i foreningens afdelinger, og negative afkast kan ikke udelukkes.

Eventuelle henvendelser vedrørende denne meddelelse kan rettes til direktør Tage Fabrin-Brasted tlf. 44 55 91 60.

Tage Fabrin-Brasted, direktør

Pièces jointes

FB_Inv_Nykredit_Invest_Balance_aarsrapport_2021_25_02_2022 Aarsrap_2021_Inv_Nykredit_Invest_Balance