Investeringsforeningen Nykredit Invest Balance - halvårsrapport for 2022

Bestyrelsen for Investeringsforeningen Nykredit Invest Balance har i dag behandlet og godkendt halvårsrapport for 2022.

Første halvår af 2022 blev præget af usædvanlige forhold, der gjorde, at næsten alle aktivklasser på de finansielle markeder faldt i kurs. Der var ikke mange steder at søge ly, idet såvel aktier som obligationer og bankindeståender gav negative afkast. Afkastudviklingen i foreningens afdelinger blev derfor noget anderledes end forventet i 1. halvår.

Primo 2022 forventede foreningens ledelse for hele året et begrænset afkast i foreningens afdelinger, hvor negative afkast dog ikke kunne udelukkes. Afkastudviklingen i foreningens afdelinger blev imidlertid mere negativ i 1. halvår end ledelsen havde forventet som følge af de kraftige kursfald på de finansielle markeder.

Halvårsrapporten vedhæftes denne meddelelse.

Eventuelle henvendelser vedrørende denne meddelelse kan rettes til direktør Tage Fabrin-Brasted tlf. 44 55 91 60.

Investeringsforeningen Nykredit Invest Balance

Tage Fabrin-Brasted, direktør

Pièces jointes

FB_Inv_Nykredit_Invest_Balance_halvaarsrapport_2022_24_08_2022_v2 Halvaarsrapport_2022_Inv_Nykredit_Invest_Balance