Domaine Arnoux-Lachaux Tandatangani Perjanjian Pengedaran Langsung Eksklusif Kepada Pengguna Dengan Keanggotaan Komuniti Wain Crurated

Pelanggan Crurated akan mempunyai akses terus ke rangkaian penuh wain Domaine Arnoux-Lachaux


LONDON, June 13, 2023 (GLOBE NEWSWIRE) -- Crurated, komuniti wain keahlian yang berpangkalan di London yang direka khusus untuk menghubungkan pakar dengan pengeluar bertaraf dunia, telah bekerjasama dengan Domaine Arnoux-Lachaux dalam perjanjian pengedaran langsung eksklusif kepada pengguna. Charles Lachaux menandatangani kontrak dengan Crurated untuk menjadi pengedar wain eksklusifnya (https://bit.ly/3o7IONF) dengan jualan tong dan botol menunjukkan prestasi yang sangat baik.Berikutan kejayaan ini Florence (ibunya) dan Charles menandatangani perjanjian eksklusif untuk membawa rangkaian penuh wain Domaine Arnoux-Lachaux ke dalam komuniti Crurated.

“Crurated menggunakan teknologi dan blockchain untuk memodenkan cara wain dijual. Pendekatan ini menyediakan sumber yang boleh disahkan untuk setiap botol wain yang meninggalkan Domaine kami dan memasuki gudang mereka,” ujar Charles. “Melalui acara unik, pasukan juga sedang membina penghubung antara kami dan pembeli wain kami. Hubungan ini membolehkan kami menyampaikan falsafah pembuatan wain kami dan mewujudkan hubungan yang lebih kukuh dengan pencinta wain di seluruh dunia.”

Penjualan wain Domaine Arnoux-Lachaux di platform Crurated akan berlangsung dari 19 - 25 Jun 2023. Wain-wain termasuk, kelompok sebanyak enam botol, setiap satu:
Bourgogne Pinot Fin 2020
Nuits-St-Georges 2020
Nuits-St-Georges “Les Poisets” 2020
Nuits-St-Georges 1er Cru “Clos Des Corvées Pagets” 2020
Vosne-Romanée 1er Cru “Les Chaumes” 2020
Vosne-Romanée 1er Cru “Les Grands Suchots” 2020

Sepanjang tahun lalu, Crurated telah menganjurkan beberapa acara secara bersemuka dengan Charles.Dari 6-11 November tahun ini, Crurated dan Charles akan menganjurkan acara di Bangkok, Hong Kong dan Singapura. Peserta dalam acara pembuat wain ini akan berpeluang merasakan pilihan wain Lachaux yang digandingkan dengan makan malam yang disediakan oleh beberapa chef terkemuka di Asia. Acara di Amerika Syarikat akan berlangsung pada tahun 2024. Butiran sekitar acara Asia dan lain-lain akan tersedia di https://crurated.com/events/.

“Selama enam generasi keluarga Arnoux-Lachaux telah menolak sempadan pembuatan wain Burgundia dan kami sangat bertuah kerana bekerja secara langsung dengan seluruh pasukan mereka,” kata Alfonso de Gaetano, Pengasas Crurated. “Dengan tahun 2020 Romanee-Saint-Vivant Grand Cru yang baru-baru ini menerima Penarafan 99 daripada Robert Parker, kami tahu bahawa ahli kami akan merebut peluang untuk memanfaatkan lot yang akan kami keluarkan sepanjang tahun ini.”

Setiap botol wain Domaine Arnoux-Lachaux akan disertakan dengan NFT. Direkodkan selama-lamanya pada blok rantai, NFT mengesahkan ketulenan botol dan menyediakan butiran penting lain termasuk sejarah pemilikan, vintaj, lokasi ladang anggur dan varieti. NFT boleh diakses dengan mudah dengan mengetik pada telefon yang boleh menggunakan NFC atau RFID. Sejarah botol juga dikemaskinikan melalui rakaman blok rantai baharu pada bila-bila masa wain itu dijual semula dan token bergerak daripada seorang pelanggan kepada pelanggan yang lain.

Walaupun wain Domaine Arnoux-Lachaux akan dijual terus kepada pengguna secara eksklusif melalui platform Crurated, jualan restoran B2B akan tetap dikendalikan oleh pengedar.

Perihal Crurated
Dilancarkan pada tahun 2021 dengan fokus pada Perancis dan Itali, Crurated ialah komuniti wain berasaskan keahlian yang direka untuk menghubungkan pakar minat dengan pengeluar bertaraf dunia. Sepasukan pakar memberikan perkhidmatan yang diperibadikan dan pengalaman yang autentik, sementara perkhidmatan logistik lancar Crurated menjamin kualiti dan asal-usul wain hasil daripada penyimpanan di bilik wain bawah tanah yang selamat dan teknologi blok rantai yang inovatif. Untuk menjadi ahli lawati crurated.com.

Perihal Arnoux-Lachaux
Sebuah ladang wain yang diasaskan pada tahun 1858, 14 hektar beberapa ladang anggur yang paling berharga di Vosne-Romanée dan ladang anggur yang sama berkualiti tinggi di Nuits-Saint-Georges dimiliki oleh Domaine Arnoux-Lachaux. Florence Arnoux-Lachaux dan anak sulungnya Charles berkongsi minat yang mendalam dengan warisan keluarga yang diamanahkan oleh generasi terdahulu. Dengan setiap keluaran, Estete berusaha untuk menterjemahkan ekspresi terroir sebaik mungkin demi menghasilkan “Pinot Noir” emosi dan keseronokan.

Hubungan PR
Michael Volpatt
Michael@larkinvolpatt.com
415.994.8864

Foto yang mengiringi pengumuman ini tersedia di

https://www.globenewswire.com/NewsRoom/AttachmentNg/97368a35-5cd8-4103-8989-c742d8a016b2

https://www.globenewswire.com/NewsRoom/AttachmentNg/4c40263a-87a6-47af-ad49-781599128495