TYRKISK KONKURRENCEGODKENDELSE MODTAGET FORUD FOR MULIG TRANSAKTION

SELSKABSMEDDELELSE nr. 25 - 28. juli 2023

I oktober 2022 blev der indgivet en ansøgning om konkurrencegodkendelse til den tyrkiske konkurrencemyndighed (TCA) vedrørende et muligt køb af Ekol Logistics internationale vejtransportaktiviteter.

Ansøgningen blev indgivet som led i en strategisk dialog mellem DFDS og Ekol Logistics, en større tyrkisk transport- og logistikvirksomhed, med henblik på at undersøge et muligt køb af Ekol Logistics' internationale vejtransportaktiviteter. En sådan kombination af fragtfærge- og logistikaktiviteter i Middelhavet ville spejle DFDS’ gennemprøvede nordeuropæiske forretningsmodel.

TCA har i dag godkendt en mulig transaktion. Som en del af ansøgningsprocessen har DFDS påtaget sig visse forpligtelser i forhold til den fortsatte adgang for alle transportører til DFDS’ færgeruter til og fra Tyrkiet.

DFDS og Ekol Logistics vil nu fortsætte den strategiske dialog, herunder en due diligence-proces, med henblik på at færdiggøre transaktionsvilkårene med forbehold for bestyrelsens godkendelse.

DFDS’ Mediterranean forretningsenhed driver et netværk af fragtfærge-ruter mellem Tyrkiet og Europa. Ruterne transporterer primært uledsagede trailere for tyrkiske speditører og vognmænd. Jernbanetransport tilbydes desuden fra havnene i Trieste og Sête til destinationer i Europa.

Ekol Logistics internationale aktiviteter er fokuseret på at levere transport- og logistikløsninger mellem Tyrkiet og Europa, herunder spedition, transport, lager, toldbehandling og øvrige forsyningskædeløsninger. Nøglekunder omfatter virksomheder i bil- og tekstilsektorerne. Ekol Logistics’ internationale aktiviteter har en omsætning på omkring DKK 4 mia.

Torben Carlsen, CEO +45 33 42 32 01

Karina Deacon, CFO +45 33 42 33 42

Søren Brøndholt Nielsen, IR +45 33 42 33 59

Christina Bruun Madsen +45 51 71 42 88

Om DFDS

Vi driver et transportnetværk i og omkring Europa med en omsætning på DKK 27 mia. og 12.500 ansatte.

Vi transporterer varer i trailere med færge, vej og jernbane, og tilbyder desuden relaterede logistikløsninger.

Vi transporterer også passagerer i bil og til fods med  færger – på korte ruter og på ruter med overnatning.

DFDS blev grundlagt i 1866, har hovedkontor og er børsnoteret i København.

This information is subject to the disclosure requirements pursuant to Section 5-12 the Norwegian Securities Trading Act.

Vedhæftet fil

DK_NR_25_28_07_2023_EKOL_TYRKISK_GODKENDELSE