Resonac Bekerjasama dengan Matmerize untuk Merintis Kemajuan Teknologi 6G menggunakan Perisian AI Inovatif


ATLANTA, Sept. 07, 2023 (GLOBE NEWSWIRE) -- Dalam kerjasama yang signifikan, Matmerize, Inc., inovator AI bahan dan Resonac Corporation telah membentuk perkongsian strategik yang menyasarkan untuk merevolusikan landskap bagi teknologi 6G. Membina asas kolaboratif yang kukuh, Resonac akan memanfaatkan kuasa teknologi perisian AI PolymRize™ milik Matmerize untuk mempercepatkan pembangunan kemas berprestasi tinggi dan bahan komposit yang luar biasa untuk teknologi 6G dan seterusnya.

Pada Januari 2023, Resonac Corporation mengumumkan pelan untuk membangunkan bahan semikonduktor baharu bagi 6G, standard sistem telekomunikasi generasi mendatang yang menyusuli 5G. Dengan 6G ditetapkan untuk menjadi 100 kali lebih pantas daripada 5G, bahan semikonduktor baharu diperlukan untuk mengurangkan kehilangan penghantaran yang dikaitkan dengan peningkatan kelajuan komunikasi. Untuk memenuhi keperluan ini, Resonac akan mengenal pasti bahan optimum dengan ciri yang diperlukan melalui kaedah pengiraan dan Kecerdasan Buatan (AI) dalam usaha niaga kolaboratif dengan Matmerize, Inc. Di mana ujian manual menggunakan teknik tradisional memerlukan tiga bulan untuk menilai gabungan bahan tunggal, Perisian AI Matmerize, PolymRize™, mengurangkan masa yang diperlukan kepada satu hari dan boleh menilai sehingga 90 kombinasi dalam tempoh tiga bulan yang sama. Hasil yang dijanjikan ialah gabungan kejuruteraan bahan dan kecerdasan buatan yang bersedia untuk mentakrifkan semula pembangunan teknologi 6G.

PolymRize™ memanfaatkan data proprietari Matmerize atau data khusus pelanggan untuk membina model ramalan. Setelah dibina, model ini dengan pantas meramalkan sifat polimer, komposit dan formulasi novel yang belum disintesis, lengkap dengan ketidakpastian yang berkaitan. Perisian ini menggunakan alat reka bentuk automatik dan generatif untuk mengesyorkan calon yang ideal yang memenuhi syarat sifat untuk pusingan percubaan fizikal yang berikutnya. PolymRize™ dengan itu mempercepatkan perjalanan ke arah bahan sasaran, secara drastik mengurangkan kedua-dua masa dan kos. Selain itu, ia memperkenalkan rangka kerja untuk pengurusan dan organisasi data serta muncul sebagai pembantu digital yang boleh dipercayai bagi ahli kimia dan jurutera proses.

Dalam inisiatif perintis, Resonac menilai keupayaan Matmerize. Model ramalan telah dibina menggunakan PolymRize™ dan perisian pihak ketiga untuk sifat bahan utama yang berkaitan dengan teknologi 6G. Sifat termasuk jurang jalur, pemalar dielektrik, indeks biasan, suhu peralihan kaca dan pekali pengembangan linear. Prestasi PolymRizeTM dan model pihak ketiga dinilai dengan membuat ramalan sifat bagi kes ujian tanpa persediaan yang serupa. Ramalan PolymRizeTM secara konsisten mengatasi model pihak ketiga dalam kelajuan dan ketepatan (lihat rajah yang menunjukkan Prestasi model).

Coretan Media yang mengiringi pengumuman ini boleh didapati dengan mengklik pada imej atau pautan di bawah:

Resonac PR: Perbandingan model prestasi

"Berkolaborasi dengan Resonac dalam pembangunan teknologi 6G adalah peluang yang luar biasa bagi Matmerize," kata Rampi Ramprasad, Pengasas Bersama dan Ketua Pegawai Eksekutif Matmerize. “Sejajar dengan visi Resonac untuk merevolusikan teknologi generasi mendatang dan dikuasakan oleh komitmen Matmerize untuk memajukan algoritma, seni bina dan keupayaan reka bentuk bahan maya AI, kami bersedia untuk menyambut era baharu bagi reka bentuk bahan pintar yang dipercepatkan”.

Untuk maklumat lanjut tentang platform PolymRizeTM sila lawati: https://www.matmerize.com/polymrize

Untuk pengumuman Resonac tentang pembangunan bahan semikonduktor baharu untuk 6G
https://www.resonac.com/news/2023/03/13/2391.html

Mengenai Matmerize:

Matmerize, keluaran baru-baru ini dari Institut Teknologi Georgia, kini menerajui penyelesaian perintis yang merapatkan jurang antara AI dan kejuruteraan bahan. Platform PolymRizeTM milik Matmerize menggunakan penapisan maya dan algoritma AI untuk mengenal pasti bahan yang paling optimum, membolehkan ahli teknologi menumpukan usaha percubaan mereka pada pilihan yang paling berpotensi, sekali gus mempercepatkan proses kejuruteraan bahan dengan ketara. PolymRizeTM mewakili anjakan paradigma dalam industri, mendorong pelanggan mendahului persaingan dan memacu inovasi pada kadar yang tidak pernah berlaku sebelum ini.

Mengenai Resonac:
Kumpulan Resonac adalah sebuah syarikat baharu yang ditubuhkan hasil daripada penyepaduan Kumpulan Showa Denko dan Kumpulan Bahan Showa Denko (dahulunya Kumpulan Kimia Hitachi) pada Januari 2023. Jualan tahunan Kumpulan bagi bahan semikonduktor dan elektronik berjumlah kira-kira 400 bilion yen, menyumbang kira-kira 30% daripada jualan bersih tahunan Kumpulan. Kumpulan terutamanya mempunyai perkongsian tertinggi bagi bahan semikonduktor global untuk proses pembungkusan. Penyepaduan kedua-dua syarikat telah membolehkan Kumpulan Resonac mereka bentuk fungsi bahan serta membangunkannya sendiri, langsung kembali kepada bahan mentah. Nama dagangan baharu “RESONAC” dicipta sebagai gabungan dua perkataan Inggeris, iaitu perkataan “RESONATE” dan “C” sebagai huruf pertama bagi “CHEMISTRY”. Kumpulan Resonac akan memanfaatkan sepenuhnya platform kreatif bersama miliknya dan mempercepatkan inovasi teknologi dengan pengeluar semikonduktor, pengeluar bahan dan pengeluar peralatan di dalam dan di luar Jepun.

Untuk butiran, sila rujuk laman web kami: Resonac Holdings Corporation: https://www.resonac.com/

Maklumat Hubungan: 
Matmerize, Inc.
https://www.matmerize.com
E: info@matmerize.com
Y: Tontoni Video Matmerize di YouTube
L: Ikuti Laman LinkedIn kami