Minggu Fesyen Pengantin Barcelona 2024 menggayakan Barcelona dan dunia dengan fesyen


BARCELONA, Sepanyol, April 05, 2024 (GLOBE NEWSWIRE) -- Minggu Fesyen Pengantin Barcelona (BBFW) 2024 dipersiapkan untuk menjadi salah satu edisi paling cemerlang setakat ini dengan 37 jenama utama mengambil bahagian dalam peragaan dan lebih daripada 400 firma mengambil bahagian dalam pameran perdagangan itu. Acara yang dianjurkan oleh Fira de Barcelona dengan sokongan Kementerian Perniagaan dan Buruh Catalan telah menjadi titik temu penting untuk pereka dan profesional dari dunia fesyen pengantin.

Dengan peningkatan 14% dalam bilangan jenama dan angka rekod setinggi 80% penyertaan antarabangsa dengan firma dari lebih daripada 35 buah negara, BBFW 2024 meyakinkan bakal menjadi pameran kecemerlangan dan kreativiti dalam fesyen pengantin mulai 17 hingga 21 April.

Pengarah BBFW, Albasarí Caro, menekankan kepentingan bagi edisi yang akan “menghimpunkan pereka paling berprestij dalam industri dan mengubah Barcelona, lebih daripada sebelumnya, di pusat tumpuan dunia untuk perniagaan dan trend dalam industri.”

Selain itu, pereka adibusana dan pakaian sedia pakai yang terkenal di dunia Giambattista Valli akan menjadi bintang bagi Malam Pengantin Barcelona dengan persembahan “Koleksi Cinta” 2025 ketiganya yang turut bakal menjadi pertunjukan fesyen pengantin eksklusif pertama dalam sejarah firma.

Pertunjukan itu juga akan menampilkan jenama couture Zuhair Murad, Elie Saab, Stephane Rolland atau Viktor&Rolf serta pereka antarabangsa mantap yang lain termasuk Jenny Packham, Tony Ward atau Ines Di Santo serta penyertaan Georges Hobeika buat kali pertama dalam edisi ini.

Acara ini akan dipersembahkan ke bandar bersama pemasangan seni Barcelona Goes Bridal! yang akan mewakili kitaran industri fesyen pengantin dan akan mempamerkan pakaian daripada jenama tempatan.

BBFW 2024 bukan sahaja akan menumpukan kepada fesyen dan trend, tetapi juga kepada perniagaan, dengan rancangan besarnya untuk menarik pembeli antarabangsa utama. Lebih 80 buah negara akan diwakili dengan sejumlah besar penyertaan daripada pasaran utama seperti Eropah, Amerika Syarikat, Jepun, Korea Selatan dan Amerika Latin.

Majlis Anugerah Pengantin & Fesyen Barcelona akan melengkapkan acara yang mengiktiraf bakat dan kreativiti pereka serta komitmen mereka terhadap inovasi, kemampanan dan keterangkuman dalam koleksi mereka.

Minggu Fesyen Pengantin Barcelona 2024 menjanjikan sambutan kecemerlangan dalam fesyen pengantin, fokus terhadap keantarabangsaan, kreativiti dan peluang perniagaan.

Untuk pertanyaan media sila hubungi:

Salvador Bilurbina
E-mel: sbilurbina@firabarcelona.com
Telefon: +34628162674