Suominen käynnistää uudelleenjärjestelyohjelman sisältäen muutoksia johtoryhmässä

Suominen Oyj:n pörssitiedote 31.5.2024 klo 10.00

Osana käynnissä olevaa muutosprosessia Suominen käynnistää uudelleenjärjestelyohjelman, jotta yhtiö saadaan asemoitua uudelleen kannattavan kasvun tielle. Ohjelman odotetaan tuovan 1,5 milj. euron vuosittaiset säästöt ja maksavan kertaluontoisesti 2 milj. euroa. Ohjelman odotetaan päättyvän ennen syyskuun 2024 loppua. Uudelleenjärjestelyohjelman odotetaan johtavan enintään 10 työposition lopettamiseen pääkonttorilla sekä globaaleissa tukitoiminnoissa. Vaikutus tulee olemaan asteittainen ja astuu kokonaisuudessaan voimaan vuoden 2025 aikana.

”Olemme johtaneet muutosta systemaattisella ja kokonaisvaltaisella lähestymistavalla viime vuodesta lähtien. Uusi toimintamallimme julkistettiin viime vuoden lopulla, ja nykyään liiketoiminta-alueemme vastaavat sekä kaupallisesta toiminnasta että toimitusketjusta. Tällä rakenteella pystymme olemaan tehokkaampia, keskittyneempiä ja ketterämpiä. Tänään julkistettu ohjelma on jatkoa tälle muutosprosessille ja tukee kykyämme saavuttaa tarvittavat taloudelliset sekä prosesseihin liittyvät parannukset tulevaisuudessa”, sanoo Tommi Björnman, toimitusjohtaja.

Henkilöstön kuulemismenettelyt aloitetaan paikallisen lainsäädännön mukaisesti.

Klaus Korhonen, henkilöstö- ja lakiasiainjohtaja, on päättänyt jättää yhtiön ja hakeutua uusiin tehtäviin Suomisen ulkopuolella.

”Haluan kiittää Klausia hänen panoksestaan johtaa ja kehittää Suomisen henkilöstö- ja lakitoimintoja sekä hänen arvokkaasta työstään johtoryhmässä. Toivotan Klausille kaikkea hyvää tulevaisuudessa”, sanoo Tommi Björnman.

Näiden muutosten myötä Suomisen johtoryhmä koostuu seuraavista henkilöistä 31.5.2024 alkaen:

• Tommi Björnman, toimitusjohtaja
  • Janne Silonsaari, talousjohtaja
  • Markku Koivisto, johtaja, EMEA liiketoiminta-alue & teknologiajohtaja
  • Thomas Olsen, johtaja, Amerikat liiketoiminta-alue
  • Jonni Friman, muutos- ja kehitysjohtaja

SUOMINEN OYJ

Lisätietoja:
Tommi Björnman, toimitusjohtaja, puh. 010 214 3018

Suominen valmistaa kuitukankaita rullatavarana pyyhintätuotteisiin sekä muihin sovelluksiin. Visiomme on olla edelläkävijä innovatiivisissa ja vastuullisissa kuitukankaissa. Suomisen kuitukankaista valmistetut lopputuotteet, esimerkiksi kosteuspyyhkeet, terveyssiteet ja haavataitokset, ovat läsnä ihmisten jokapäiväisessä elämässä ympäri maailmaa. Suomisen liikevaihto vuonna 2023 oli 450,9 milj. euroa ja työllistämme lähes 700 ammattilaista Euroopassa sekä Pohjois- ja Etelä-Amerikassa. Suomisen osake noteerataan Nasdaq Helsingissä. Lue lisää: www.suominen.fi.

Jakelu:
www.suominen.fi