Pemenang Anugerah Firma Perisikan Keputusan Quantexa Mempercepatkan Momentum Global, Mengumumkan Keputusan Perniagaan FY24 yang Kukuh


  • Quantexa menetapkan untuk mencapai $100J dalam ARR menjelang akhir 2024, didorong oleh Pasaran Perisikan Keputusan yang semakin meningkat bernilai *$500B
  • Pelanggan perusahaan baharu menyumbang lebih 20% sumbangan kepada tahun fiskal ARR
  • Data perusahaan dan strategi AI yang berganding rapat menyaksikan purata kontrak Quantexa meningkat 15% dalam ACV campuran pada FY24 

LONDON dan NEW YORK, June 06, 2024 (GLOBE NEWSWIRE) -- Hari ini, Quantexa, peneraju global dalam penyelesaian Perisikan Keputusan (DI) untuk sektor swasta dan awam, mengumumkan momentum perniagaan globalnya yang berterusan dan sorotan pertumbuhan dari tahun fiskal 2024 mereka, bermula dari 1hb April 2023 hingga 31hb Mac 2024. Dengan memberi tumpuan untuk membantu pelanggan menyedari faedah aplikasi praktikal data yang dipercayai dan AI, syarikat itu menyampaikan matlamatnya untuk mendorong pertumbuhan mampan melalui peningkatan platform dan penggunaan penyelesaian serta pengembangan geografi dan industri.

Ditubuhkan di London pada 2016, Quantexa kini menggaji lebih daripada 700 ahli pasukan secara global merentasi 15 lokasi. Syarikat itu melengkapkan FY24 dengan peningkatan 40% dalam ARR Perisikan Keputusan global dan kadar pengekalan bersih lebih 120%.

Sorotan Kewangan Tahun Fiskal 2024:

  • Pelanggan peringkat 1 baharu yang diperoleh merentas perbankan, insurans, telekomunikasi, media, teknologi dan sektor awam, membantu mempercepatkan strategi pengembangan pasaran Quantexa dan memacu sumbangan lebih 20% kepada ARR tahun fiskal.
  • Lebih 25% daripada 50 bank terbesar di dunia telah mengerahkan Platform Perisikan Keputusan Quantexa untuk membina asas data yang dipercayai dan merealisasikan faedah pengoperasian AI.
  • ARR Perisikan Keputusan berkembang lebih daripada 30% di Amerika dan >50% di Eropah dan Timur Tengah.
  • Diterajui oleh 30% peningkatan dalam ARR merentas suite Pengurusan Data dan Penyelesaian FinCrime, syarikat itu terus memacu pertumbuhan hasil YoY yang ketara dengan peningkatan dalam penggunaan suite penyelesaiannya, membantu pemimpin industri menangani masalah kerugian tertentu dan memanfaatkan peluang pendapatan baharu.
  • Kejayaan penyiapan pemerolehan Aylien dan penyepaduan seterusnya ke dalam portfolio teknologi Quantexa menyumbang kepada 16% pertumbuhan dalam hasil tahunan untuk tawaran Perisikan Berita Quantexa.

Detik Pencapaian Tahun Fiskal 2024:

  • Pada April 2023, Quantexa mengumumkan bahawa ia telah menyelesaikan pusingan pendanaan Siri E $129J. Pusingan pelaburan terkini telah menjamin status unikorn syarikat teknologi Britain dengan penilaian $1.8B dan mempercepatkan pelaksanaan strategi pertumbuhannya dalam kategori **$500B DI.
  • Pada Julai 2023, Quantexa mengumumkan bahawa ia akan melabur banyak dalam industri kecerdasan buatan (AI) global dalam tempoh tiga tahun akan datang untuk membantu pelanggan memajukan penggunaan AI bagi melindungi, mengoptimumkan dan mengembangkan organisasi mereka.
  • Pada November 2023, untuk memastikan Quantexa hampir dengan pangkalan pelanggannya, syarikat itu mengumumkan pembukaan Ibu Pejabat Asia Pasifik baharunya di Singapura. Pembukaan itu adalah sebahagian daripada pelan pengembangan serantau yang lebih luas dan berikutan pelancaran operasi Jepun Quantexa pada Julai 2023 di Tokyo dan kehadiran lamanya di Melbourne, Sydney dan Malaysia.
  • Pada Januari 2024, syarikat itu memperincikan pelanggan ROI yang diterima daripada menggunakan teknologinya merentas perusahaan dan agensi sektor awam, apabila ia menerbitkan The Total Economic Impact™ kajian Platform Perisikan Keputusan Quantexa bersempena dengan Forrester Consulting.
  • Quantexa memperincikan peta hala tuju platform inovasinya bagi menyokong rancangan cita-cita tingginya untuk menerajui kemunculan kategori Perisikan Keputusan, berteraskan membantu perusahaan dan agensi kerajaan menggunakan analisis kontekstual dan AI untuk meningkatkan pembuatan keputusan organisasi.
  • Pada Mac 2024, telah diumumkan bahawa Platform Perisikan Keputusan Quantexa akan diterima pakai oleh Makmal Inovasi Kesihatan Sivik Universiti Liverpool (CHIL) dan Mersey Care NHS Foundation Trust, salah satu badan amanah terbesar yang menyediakan perkhidmatan kesihatan fizikal dan kesihatan mental di Northwest England kepada lebih 1.4J orang.
  • Perkongsian strategik dengan Microsoft menjadikan Platform Perisikan Keputusan Quantexa tersedia secara serta-merta di Microsoft Azure Marketplace untuk organisasi perkhidmatan kewangan dan agensi kerajaan, serta syarikat itu juga mengumumkan rancangan eksklusif untuk membawa platform tersebut kepada bank bersaiz sederhana di Amerika Syarikat. Quantexa juga sedang membina pengalaman Beban Kerja Microsoft Fabric.
  • Quantexa melengkapkan tahun fiskal yang melepasi 750 pekerja global, 16k pengguna Platform Perisikan Keputusan aktif, dan Kadar Pengekalan Bersih (NRR) sebanyak lebih 120%.

Vishal Marria, Pengasas dan Ketua Pegawai Eksekutif Quantexa, berkata: "Pecutan usaha kami untuk menjadi penyedia terkemuka dunia teknologi perisikan keputusan serta menyampaikan pertumbuhan global yang kukuh dan mampan boleh dikaitkan dengan dua perkara. Keupayaan kami untuk membantu pelanggan menyediakan data mereka untuk AI, serta pelaksanaan kami bagi siri pelaburan dan perkongsian strategik. Pencapaian ini menekankan komitmen Quantexa yang tidak berbelah bahagi untuk memperkasakan pelanggan kami dalam menyelesaikan beberapa cabaran paling sukar mereka merentas pelbagai industri di setiap sudut dunia.”

Untuk mengetahui lebih lanjut tentang cara pemimpin industri memperoleh pulangan pelaburan sebanyak 228% dalam tempoh 3 tahun dengan Platform Perisikan Keputusan Quantexa, muat turun Kajian Kesan Ekonomi Keseluruhan (TEI) oleh Forrester.

*Data pasaran proprietari yang diperoleh oleh Quantexa daripada kajian Gartner bertauliah.
**Termasuk pertumbuhan suite penyelesaian AML, Penipuan dan KYC.

Perihal Quantexa
Quantexa ialah syarikat perisian AI, data dan analitik global yang merintis Perisian Keputusan untuk memperkasakan organisasi membuat keputusan operasi yang dipercayai dengan data dalam konteks. Menggunakan kemajuan terbaharu dalam AI, platform Perisikan Keputusan Quantexa membantu organisasi mendedahkan risiko tersembunyi dan peluang baharu dengan menyatukan data terdiam dan mengubahnya menjadi sumber yang paling dipercayai dan boleh digunakan semula. Ia menyelesaikan cabaran utama merentasi pengurusan data, risikan pelanggan, KYC, jenayah kewangan, risiko, penipuan dan keselamatan, sepanjang kitaran hayat pelanggan.

Platform Kecerdasan Keputusan Quantexa meningkatkan prestasi operasi dengan peningkatan ketepatan sehingga lebih daripada 90% dan resolusi model analisis sebanyak 60 kali lebih pantas berbanding dengan kaedah tradisional. Kajian Forrester TEI yang ditauliahkan secara bebas pada Platform Perisikan Keputusan Quantexa mendapati bahawa pelanggan memperoleh ROI 228% selama tiga tahun. Ditubuhkan pada 2016, Quantexa kini mempunyai lebih daripada 700 pekerja dan beribu-ribu pengguna platform yang bekerja dengan berbilion-bilion transaksi dan titik data di seluruh dunia. 

Pertanyaan Media
C: Stephanie Crisp, Fight or Flight
E: Quantexa@fightorflight

ATAU

C: Adam Jaffe, SVP Pemasaran Korporat
T: +1 609 502 6889
E: adamjaffe@quantexa.com