MAJ MÆNGDER: FORTSAT VÆKST FOR BÅDE FRAGT OG PASSAGERER

INVESTOR NEWS nr. 44 - 12. juni 2024

Færge – fragt: De samlede mængder i maj 2024 var 6,9% højere end i 2023 og 3,8% højere justeret for tilgangen af ruter på Gibraltarstrædet og lukningen af Calais-Tilbury-ruten.

Nordsømængderne var lige under 2023, delvist på grund af lavere bilvolumener efter midlertidige fabrikslukninger. Middelhavsmængderne var højere end i 2023 drevet af fremgang på alle ruter.

På Den Engelske Kanal var mængderne højere end i 2023 og Østersømængderne fortsatte ligeledes med at vokse.

I de sidste 12 måneder, 2024-23, steg de samlede transporterede fragt-lanemeter 1,6% til 40,0 mio. fra 39,3 mio. i 2023-22. Stigningen var 0,3% justeret for tilgangen af ruter på Gibraltarstrædet og Calais-Tilbury-lukningen.

Færge – passager: Antallet af passagerer i maj 2024 var 49,2% højere end i 2023 og 17,0% højere justeret for tilgangen af ruter på Gibraltarstrædet. Den justerede stigning var hovedsageligt drevet af højere mængder på Den Engelske Kanal. Antallet af biler steg 34,7% og steg 13,0% justeret for Gibraltarstrædet.

I de sidste tolv måneder, 2024-2023, steg det samlede antal passagerer 23,7% til 5,3 mio. sammenlignet med 4,3 mio. for 2023-22. Stigningen var 9,2% justeret for Gibraltarstrædet.

DFDS færgemængder
 Maj Sidste tolv måneder
Fragt202220232024Ændr. 202220232024Ændr.
Lanemeter, '0004.0443.2933.5216,9% 43.97439.32539.9641,6%

Passager202220232024Ændr. 202220232024Ændr.
Passagerer, '00029438557449,2% 1.6314.2755.28823,7%

DFDS rapporterer månedlige færgemængder for fragt og passagerer med henblik på at give yderligere indsigt i trends for mængdeudviklingen i DFDS’ europæiske rutenetværk, der muliggør varehandel og rejser i og omkring Europa. Mængder for juni 2024 forventes offentliggjort 12. juli 2024 omkring kl. 10.00.

Torben Carlsen, CEO +45 33 42 32 01

Søren Brøndholt Nielsen, IR +45 33 42 33 59

Dennis Kjærsgaard Sørensen, Media +45 42 30 38 47

Om DFDS

Vi driver et transportnetværk i og omkring Europa med en omsætning på DKK 28 mia. og 14.000 heltidsansatte.

Vi transporterer varer i trailere med færge, vej og jernbane samt tilbyder komplementære og relaterede transport- og logistikløsninger.

Vi transporterer også passagerer i bil og til fods med færger på korte ruter og på ruter med overnatning.

DFDS blev grundlagt i 1866, har hovedkontor og er børsnoteret i København.

This information is subject to the disclosure requirements pursuant to Section 5-12 the Norwegian Securities Trading Act

Vedhæftet fil

DFDS_DK_NR_44_12_06_2024_MAJ_VOLUMEN