Majoritetsaktieägare påkallar tvångsinlösen och Hoylu ansöker om avnotering

Som offentliggjordes den 26 juni 2024 har NFH 240438 AS, under namnändring till Hoylu Group AS (”Hoylu Group”) förvärvat aktier i Hoylu AB (publ) (”Hoylu”) så att det totala innehavet överstiger mer än 90 procent av det totala antalet utestående aktier i Hoylu.

Hoylu Group har nu påkallat inlösen av resterande aktier i Hoylu i enlighet med 22 kap. aktiebolagslagen (2005:551). Inlösenbeloppet per aktie kommer att fastställas inom ramen för tvångsinlösenförfarandet och kommer således att meddelas först när skiljenämnden slutligt fastställt beloppet.

Mot bakgrund av ovanstående anser styrelsen för Hoylu att det inte längre är motiverat för Hoylu att verka i en noterad miljö och har därför beslutat att ansöka om avnotering av Hoylus aktier från Nasdaq First North Growth Market.

Sista dag för handel i Hoylus aktier på Nasdaq First North Growth Market kommer att meddelas efter att Hoylu erhållit besked därom från Nasdaq Stockholm.

För mer information, vänligen kontakta:

Truls Baklid, VD på Hoylu, telefon +47 924 38 900 Email: tob@hoylu.com

Kjartan Berge Steinshamn, CFO på Hoylu, telefon +47 481 27 673 Email: kbs@hoylu.com

Om Hoylu

Hoylus uppdrag är att ge distribuerade team möjlighet att samarbeta enkelt och sömlöst samtidigt som de alltid håller sig synkroniserade. Hoylus Adaptive Workspaces™ hjälper företag såväl stora som små att driva projekt, program och initiativ över olika tidszoner och kontinenter med samma engagemang och tydlighet som om alla arbetade i samma rum.

För mer information: www.hoylu.com

Kortnamn: Hoylu

Marknadsplats: Nasdaq First North Growth Market Stockholm

Certified Adviser: Mangold Fondkommission AB +46 (0) 8 50 301 550; ca@mangold.se

Publicering

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg för offentliggörande den 17 juli 2024 kl. 18:00 CEST.