Kalmar Oyj:n hallitus on päättänyt käynnissä olevien osakepohjaisten kannustinohjelmien muuntamisesta

KALMAR OYJ, PÖRSSITIEDOTE, 7.8.2024 KLO 18.45

Kalmar Oyj:n (“Kalmar” tai “yhtiö”) hallitus on päättänyt käynnissä olevien osakepohjaisten kannustinohjelmien palkkkioiden muuntamisesta. Käynnissä olevat ohjelmat ovat perustettu ennen Cargotec Oyj:n (“Cargotec”) osittaisjakautumista. Kalmar Oyj:n hallitus on päättänyt muuntaa näiden ohjelmien palkkiot määriteltäväksi Kalmar Oyj:n osakkeissa.

Jakautumis- ja listalleottoesitteessä alunperin toukokuussa 2024 esitetyn mukaisesti, Kalmar jatkaa Cargotec Oyj:n perustamia, käynnissä olevia osakepohjaisia kannustinohjelmia, niiden avainhenkilöiden osalta jotka siirtyivät Kalmar Oyj:lle osana Cargotec Oyj:n 30.6.2024 rekisteröityä osittaisjakautumista. Nämä eri osakeohjelmat on suunnattu noin 60 avainhenkilölle, sisältäen Kalmarin johtoryhmän jäsenet. Ohjelmien tarkoitus on yhdistää osakkeenomistajien ja yhtiön avainhenkilöiden tavoitteet omistaja-arvon kasvattamiseksi pitkällä aikavälillä sekä sitouttaa avainhenkilöitä Kalmarin strategian toteuttamiseen ja tarjota avainhenkilöille kilpailukykyinen yhtiön osakkeiden ansaintaan perustuva palkkiojärjestelmä.

Kalmar Oyj:llä on tällä hetkellä seuraavat käynnissä olevat osakepohjaiset kannustinohjelmat:

Tulosperusteinen osakepalkkio-ohjelma 2022–2024. Ohjelma on suunnattu arviolta noin 30 avainhenkilölle. Ansaintajaksolta maksettavat palkkiot ovat yhteensä enintään noin 131 000 Kalmar Oyj:n B-sarjan osaketta.

Tulosperusteinen osakepalkkio-ohjelma 2023–2025. Ohjelma on suunnattu arviolta noin 40 avainhenkilölle. Ansaintajaksolta maksettavat palkkiot ovat yhteensä enintään noin 133 000 Kalmar Oyj:n B-sarjan osaketta.

Tulosperusteinen osakepalkkio-ohjelma 2024–2026. Ohjelma on suunnattu arviolta noin 40 avainhenkilölle. Ansaintajaksolta maksettavat palkkiot ovat yhteensä enintään noin 206 000 Kalmar Oyj:n B-sarjan osaketta.

Rajoitettujen osakkeiden ohjelma 2022–2024. Ohjelmasta maksettavat palkkiot ovat yhteensä enintään noin 12 000 Kalmar Oyj:n B-sarjan osaketta.

Rajoitettujen osakkeiden ohjelma 2023–2025. Ohjelmasta maksettavat palkkiot ovat yhteensä enintään noin 18 000 Kalmar Oyj:n B-sarjan osaketta.

Rajoitettujen osakkeiden ohjelma 2024–2026. Ohjelmasta maksettavat palkkiot ovat yhteensä enintään noin 23 000 Kalmar Oyj:n B-sarjan osaketta.

Osakkeina maksettavien palkkioiden lisäksi palkkioihin kuuluu rahaosuus, jolla pyritään kattamaan avainhenkilöille palkkioista aiheutuvat verot ja veronluonteiset maksut.

Muutoin kuin yllä on mainittu osakkeiden muuntamisesta, osakepohjaisten kannustinjärjestelmien ehdot pysyvät olennaisilta osiltaan samoina kuin ennen Cargotec Oyj:n osittaisjakautumista. Lisätietoja ohjelmista tulee saataville yhtiön verkkosivuilla osoitteessa www.kalmar.fi.

Lisätietoja:
Mikko Savela, Vice President, Performance and Rewards, puh. 040 653 1312
Carina Geber-Teir, sijoittajasuhde-, markkinointi- ja viestintäjohtaja, puh. 040 502 4697

Kalmar lyhyesti
Kalmar (Nasdaq Helsinki: KALMAR) liikuttaa hyödykkeitä kriittisissä toimitusketjuissa maailmanlaajuisesti, ja sen visiona on olla edelläkävijä kestävän materiaalien käsittelyn laitteissa ja palveluissa. Yhtiö tarjoaa laajan valikoiman uraauurtavia raskaiden materiaalien käsittelylaitteita ja palveluja satamille ja terminaaleille, jakelukeskuksille, valmistavalle teollisuudelle ja raskaan logistiikan tarpeisiin. Kalmar toimii maailmanlaajuisesti yli 120 maassa ja työllistää noin 5 200 henkilöä. Kalmarin pääkonttori sijaitsee Helsingissä, Suomessa. Vuonna 2023 yhtiön liikevaihto oli yhteensä noin 2,0 miljardia euroa. www.kalmar.fi