Aino Health AB (publ): Delårsrapport januari-juni 2024

Utökade avtal. Förbättrat kassaflöde.

Januari – Juni 2024

• Omsättningen uppgick till 12 230 (11 971) TSEK
• Resultatet efter finansiella poster -4 960 (-5 598) TSEK
• Resultatet per aktie uppgick till -0,1 (-0,1) SEK

April – Juni 2024

• Omsättningen uppgick till 6 236 (5 791) TSEK
• Resultatet efter finansiella poster -2 017 (-2 807) TSEK
• Resultatet per aktie uppgick till -0,0 (-0,1) SEK

Under det andra kvartalet har vi ökat antalet licenser ytterligare och nå goda resultat tillsammans med våra kunder.
Den viktigaste frågan för kvartal två är dock kopplad till produktutveckling och dataanalys. Med hjälp av vår banbrytande teknik kan vi nu identifiera och presentera grundorsakerna till sjukfrånvaro och personalproduktivitet inom företag och organisationer. Det kommer förändra ledningsmetoder på global nivå med kopplingar till personalens prestationer, välbefinnande och produktivitet. Denna dataanalysmodul kommer att lanseras i större omfattning under tredje kvartalet. Vi är fast beslutna att hjälpa våra kunder att nå långsiktig framgång genom att investera i sina anställdas välbefinnande och hälsa. Vi tror att detta inte bara ökar produktiviteten och lönsamheten, utan också stärker relationerna inom företag.

Vi har levererat betydande värde till våra kunder och deras medarbetare och vi tror att de nya dataanalyserna kommer att ge våra kunder verktyg för att ytterligare förbättra resultaten, samtidigt som det övergripande ramverket för att hantera medarbetarnas prestationer, både inom organisationer och när det gäller intressenternas engagemang, kommer att förbättras avsevärt.

Finansieringsrundan i juni gav också det nödvändiga kapitalet för att investera i tillväxt. Jag vill ta tillfället i akt att tacka de aktieägare som deltog i finansieringsrundan. Detta är en bra grund för att fortsätta in i andra halvåret med tillförsikt. Vi kommer att fortsätta att arbeta hårt, med egna resurser och i samarbete med våra partners, för att attrahera nya kunder till våra tjänster, i syfte att ytterligare öka antalet licenser och förbättra lönsamheten.

Informationen är sådan som Aino Health AB (publ) ska offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Detta pressmeddelande lämnades för offentliggörande genom Jyrki Eklunds, vd och koncernchef på Aino Health AB, försorg klockan 08:30 den 16 augusti 2024.

För mer information
Jyrki Eklund
VD, Aino Health
jyrki.eklund@ainohealth.com

Aino Health AB (publ) är listat på Nasdaq Stockholm First North Growth Market (Ticker: AINO).

Certified adviser
Carnegie Investment Bank AB (publ)
För mer information: https://investors.ainohealth.com/certified-adviser/

Om Aino Health (publ)
Aino Health är den ledande leverantören av Software as a Service-lösningar inom Corporate Health Management. Företagets kompletta system av SaaS-plattformar och tjänster minskar sjukfrånvaro, sänker relaterade kostnader och förbättrar affärsresultat genom ökad produktivitet och medarbetarengagemang genom att göra hälsa och välbefinnande till en integrerad del av det dagliga arbetet. För mer information besök ainohealth.com.

Aino_Q2_2024_SWE