Tornator Oyj:n 300 miljoonan euron suuruisen vihreän joukkovelkakirjalainan listalleottoesite saatavilla; listalleottohakemus jätetty

Tornator Oyj
Pörssitiedote, 17.10.2024 klo 15.00

EI JULKAISTAVAKSI TAI LEVITETTÄVÄKSI, KOKONAAN TAI OSITTAIN, SUORAAN TAI VÄLILLISESTI YHDYSVALLOISSA, AUSTRALIASSA, KANADASSA, HONGKONGISSA, JAPANISSA, UUDESSA-SEELANNISSA, SINGAPORESSA, ETELÄ-AFRIKASSA TAI MISSÄÄN MUUSSA VALTIOSSA, JOSSA JULKAISEMINEN TAI LEVITTÄMINEN OLISI LAINVASTAISTA.

Tornator Oyj ("Tornator") tiedotti 10.10.2024 päätöksestään laskea liikkeeseen luottoluokitetun 300 miljoonan euron suuruisen vakuudellisen vihreän joukkovelkakirjalainan ("Joukkovelkakirjalaina"). Joukkovelkakirjalainan liikkeeseenlasku tapahtui 17.10.2024. Joukkovelkakirjalaina erääntyy 17.10.2031 ja sille maksetaan kiinteää 3,75 prosentin vuotuista korkoa. Joukkovelkakirjalaina laskettiin liikkeeseen huhtikuussa 2023 julkistetun Tornatorin vihreän rahoituksen viitekehyksen mukaisesti. Moody’s Ratings on antanut Joukkovelkakirjalainalle luottoluokituksen Baa3 (vakain näkymin).

Finanssivalvonta on tänään hyväksynyt Joukkovelkakirjalainan listalleottoesitteen. Listalleottoesite on saatavilla englanninkielisenä Tornatorin internetsivuilta osoitteessa: https://www.tornator.fi/velkasijoittajat/

Tornator on tänään jättänyt hakemuksen Joukkovelkakirjalainan ottamiseksi kaupankäynnin kohteeksi Nasdaq Helsinki Oy:n vastuullisten joukkovelkakirjalainojen pörssilistalle. Kaupankäynnin Joukkovelkakirjalainalla odotetaan alkavan 21.10.2024 kaupankäyntitunnuksella "TORJ375031".

Tornator tulee käyttämään Joukkovelkakirjalainan liikkeeseenlaskusta saadut nettovarat Tornatorin vihreän rahoituksen viitekehyksen mukaisesti, muun muassa Tornatorin nykyisten lainajärjestelyiden alla nostetun ja maaliskuussa 2026 erääntyvän 200 miljoonan euron suuruisen vihreän pankkilainan takaisinmaksuun.

Danske Bank A/S, OP Yrityspankki Oyj ja Skandinaviska Enskilda Banken AB (publ) toimivat Joukkovelkakirjalainan liikkeeseenlaskun pääjärjestäjinä. OP Yrityspankki Oyj toimi Tornatorin luottoluokitusneuvonantajana.

Lisätietoja:
Antti Siirtola, talous- ja rahoitusjohtaja, puh. +358 40 773 0975

Tornator on johtava kestävään metsätalouteen erikoistunut yhtiö Euroopassa. Se omistaa metsiä Suomen lisäksi Virossa ja Romaniassa. Konsernin liikevaihto oli vuonna 2023 noin 195 miljoona euroa ja taseen koko noin 3,6 miljardia euroa. Konserni työllistää suoraan noin 190 henkilöä. Kaikkiaan yhtiön metsät työllistävät suoraan omaa henkilökuntaa sekä yrittäjiä ja heidän työntekijöitään noin 1600 henkilötyövuoden verran. Emoyhtiön omistajat ovat suomalaisia, pääosin institutionaalisia sijoittajia. Tornatorin missio on luoda kestävää hyvinvointia metsästä.

Tärkeitä tietoja

Tämä tiedote on laadittu ainoastaan tiedottamistarkoituksessa, eikä sitä tule tulkita tarjoukseksi ostaa tai myydä Tornatorin arvopapereita. Tämän tiedotteen ja siihen liittyvän Joukkovelkakirjalainan liikkeeseenlaskua koskevan materiaalin jakelu tietyissä valtioissa voi olla lain mukaan kiellettyä tai sitä voi olla rajoitettu. Mitään toimenpiteitä ei ole tehty Joukkovelkakirjalainan rekisteröimiseksi tai kvalifioimiseksi, tai muutoin Joukkovelkakirjalainan tarjoamiseksi yleisölle missään valtiossa. Joukkovelkakirjalainaan liittyvä tarjousdokumentaatio voidaan ottaa vastaan ainoastaan soveltuvien poikkeussäännösten tai rajoitusten puitteissa. Henkilöiden, jotka saavat tämän tiedotteen ja edellä viitatun tarjousdokumentaation haltuunsa, odotetaan hankkivan asianmukaiset tiedot näistä rajoituksista ja noudattavan niitä. Tätä tiedotetta ja edellä viitattua tarjousmateriaalia tai -dokumentaatiota ei saa levittää tai julkaista sellaisissa valtioissa, joissa tämä olisi kyseisen valtion asianomaisen lainsäädännön vastaista tai edellyttäisi lain mukaisia toimia. Erityisesti tätä tiedotetta tai edellä viitattua tarjousmateriaalia tai -dokumentaatiota ei saa levittää Yhdysvalloissa, Australiassa, Kanadassa, Hongkongissa, Japanissa, Uudessa-Seelannissa, Singaporessa tai Etelä-Afrikassa, eikä tätä tiedotetta tai mitään materiaaleja liittyen Joukkovelkakirjalainan liikkeeseenlaskuun saa lähettää henkilöille yllä mainituissa valtioissa.

Joukkovelkakirjalainaa ei ole rekisteröity eikä rekisteröidä Yhdysvaltain vuoden 1933 arvopaperilain, muutoksineen ("Yhdysvaltain arvopaperilaki") eikä minkään Yhdysvaltain osavaltion tai muun oikeudenkäyttöalueen arvopaperilakien mukaisesti. Joukkovelkakirjalainaa ei saa tarjota, myydä, pantata tai muutoin siirtää suoraan tai välillisesti Yhdysvalloissa tai kenenkään yhdysvaltalaisen henkilön lukuun tai hyväksi (kuten tämä on määritelty Yhdysvaltain arvopaperilain nojalla annetussa Regulation S -säännöksessä), paitsi Yhdysvaltain arvopaperilain rekisteröintivaatimuksista säädetyn soveltuvan poikkeuksen mukaisesti tai transaktiossa, johon Yhdysvaltain arvopaperilain rekisteröintivaatimukset eivät sovellu.