Nokian tavoitteena ainutlaatuinen Internet-selailu langattomasti

Nokia julkisti tänään uuden Nokia Mobile Display Appliances -hankkeen, joka keskittyy kannettavien Internet-näyttölaitteiden kehittämiseen. Hankkeen avulla Nokia tulee tarjoamaan kuluttajille uuden paikasta riippumattoman ja käytännöllisen tavan käyttää Internettiä. Nokia Mobile Display Appliances hyödyntää Nokian asiantuntemusta langattomuudessa, IP-teknologioissa ja korkealuokkaisissa näyttölaitteissa. Kannettavien näyttöjen avulla www-käyttäjät pääsevät käsiksi Internetissä olevaan tietoon ja palveluihin paikasta riippumatta.

Internet-sovellukset vaativat usein suurikokoisen näyttöalueen toimiakseen parhaalla mahdollisella tavalla. Lisäämällä laitteeseen langattoman yhteyden Nokia mahdollistaa käyttäjälle uudenlaisen
Internet -kokemuksen, joka lisää monien sovellusten arvoa sekä mahdollistaa uudenlaisten sovelluksien käyttöönoton. Langattomien Internet -näyttölaitteiden ensimmäinen sukupolvi tulee tarjoamaan kuluttajille yksinkertaisen, helposti käytettävän ja välittömän pääsyn Internettiin langattoman kotiverkon kautta. Laajakaistaverkkojen ja langattomien viestintäteknologioiden kehittyessä nopeasti Nokia Mobile Display Appliances -hanke tarjoaa Nokialle erinomaiset mahdollisuudet palvella kasvavaa digitaalista teollisuutta.

Liiketoiminnan kehityksestä vastaava johtaja Timo Ellilä kommentoi: "Nokia Mobile Display Appliances on kiinnostava kehityshanke, joka sopii hyvin Nokian erityisosaamisalueisiin ja pitkän aikavälin strategiaan olla johtava tekijä langattomassa tietoyhteiskunnassa. Nämä langattomat näyttölaittet tarjoavat käyttäjille ainutlaatuisen Internet-kokemuksen."

Nokia Mobile Display Appliances on osa Nokia Ventures Organization -yksikköä ja tekee tiivistä yhteistyötä monien muiden Nokian yksiköiden kanssa.

Nokia Ventures Organization tutkii uusia liiketoiminta-alueita, jotka parantavat Nokian kasvuedellytyksiä ja sen uusien tuotteiden sekä pitkän tähtäimen liiketoimintojen kehitystä. Tällä hetkellä Nokia Ventures Organization käsittää 5 yksikköä: Nokia Internet Communications, Nokia Home Communications, Nokia Mobile Display Appliances, Nokia Ventures -rahasto ja Nokia Venturing Unit.

Nokia

Nokia viitoittaa tietä langattomaan tietoyhteiskuntaan innovatiivisilla tuotteillaan ja ratkaisuillaan. Se on maailman johtava matkapuhelinten toimittaja ja yksi johtavista matkapuhelin-, kiinteiden ja IP-verkkojen ja niihin liittyvien asiakaspalveluiden sekä multimediapäätteiden toimittajista. Vuonna 1999 Nokian liikevaihto oli 19,8 miljardia euroa (117,6 miljardia markkaa). Yhtiön palveluksessa on yli 55 000 henkilöä, ja sen osakkeet noteerataan Helsingin (NOK1V), New Yorkin, Tukholman, Lontoon, Frankfurtin ja Pariisin pörssissä.

Lisätietoja:

Jyrki Rosenberg