Information Highway förvärvar NetGain AB

NetGain grundades 1995, har cirka 10 medarbetare och befinner sig i en stark expansionsfas. Kompetensfokus ligger på den tekniska sidan av avancerade e-business system med spetskompetens på IBM/Lotus Domino-plattformen.

NetGains affärside är att erbjuda kvalificerade tjänster och produkter med huvudsaklig inriktning på internet/intranät. Sedan starten 1995 är bolagets vision att med hjälp av Internet/Intranät-teknik ge företag möjlighet till ett effektivt informationsflöde mellan anställda, samarbetspartners och kunder.

- Det kommer att bli mycket spännande att bearbeta närmarknaden tillsammans med Information Highway, som har ett mycket gott rykte och enligt vår bedömning är den mest kompetenta aktören inom Internetbranschen. Tillsammans blir vi nu ett av de ledande internetföretagen i Karlstadregionen, säger Niklas Hellberg, VD för NetGain.

- NetGain är ett mycket kompetent företag med spetskompetens på en för oss och våra kunder viktig plattform. De tillför värdefulla kunder och stärker vår närvaro i Karlstad och Västsverige, säger Göran Wågström, koncernchef för Information Highway.

NetGains åtagande omfattar utredning, implementering och driftsansvar. För att möta kundernas behov arbetar bolaget i med etablerad standard samt nya innovativa lösningar. All utveckling sker i projektform, på kundens uppdrag.

- Vi kan tillföra kompetens för Internet/Intranät-lösningar baserade på Lotus Domino-plattformen. Förvärvet innebär också en starkare positionering av Information Highway i Karlstadregionen, fortsätter Niklas Hellberg.

Genom ett utvecklat kvalitetsansvar ser NetGain långsiktigt på sina kundrelationer. Bolagets mångåriga branscherfarenhet ger möjlighet att tillhandahålla ett brett utbud av IT-tjänster för små och stora företag. NetGains strategi är en fortsatt utveckling av nya innovativa produkter och tjänster inom teknikområdena Internet/Intranät.

Kundlistan består idag av allt från stora internationella företag ned till mindre, lokala företag i över 40 länder. Kunderna är verksamma inom en mängd olika affärsområden. Exempel är: Anders Diös AB, AB Carl Fazer, NetSys Technology Group, Maersk Data, Tech Communication, Paperprovince, Telia, Estrella med flera.

Sundbyberg den 29 mars 2000
Information Highway AB (publ)