Jaakko Pöyry Group valittiin kahden amerikkalaisen paperitehdashankkeen pääsuunnittelijaksi

Marathon Engineers/Architects/Planners LLC, joka on osa Jaakko Pöyry Group –konsernia, on valittu Madison Paper Industries –yhtiön PK3:n modernisointihankkeen ja SP Newsprint –yhtiön siistaamohankkeen pääsuunnittelijaksi. Kauppojen yhteisarvo on noin 7 miljoonaa euroa.

Madison Paper Industries –yhtiön PK3:n modernisointi käsittää SC-koneen märän pään täydellisen detaljisuunnittelun. Työ kattaa uuden perälaatikon, rainaimen, puristinosan ja apujärjestelmät. Tehdas sijaitsee Madisonin kaupungissa Mainen osavaltiossa.

SP Newsprintin siistaamohanke käsittää uuden flotaatiotekniikkaan perustuvan 600 päivätonnin siistamon detaljisuunnittelun sekä kahden olemassaolevan sanomalehtipaperikoneen tuotannon tehostamisen. Tehdas sijaitsee Newbergissä, Oregonin osavaltiossa.

Suurin osa hankkeiden vaatimasta suunnittelutyöstä tehdään Marathonin toimistossa, Appletonissa, Wisconsinin osavaltiossa. Jaakko Pöyry Groupin Metsäteollisuus –liiketoimintaryhmä antaa hankkeelle teknistä tukea Vantaan pääkonttorista.

Marathon on Jaakko Pöyry Groupin pohjoisamerikkalainen tytäryhtiö, joka on osa Metsäteollisuus –liiketoimintaryhmää. Marathon siirtyi Jaakko Pöyry Groupin enemmistöomistukseen vuonna 1997 ja sillä on noin 120 työntekijää. Jaakko Pöyry Group aikoo laajentaa Pohjois-Amerikan toimistoverkkoaan lähitulevaisuudessa konsernin lähipalvelustrategian mukaisesti.

JAAKKO PÖYRY GROUP OYJ

Erkki Pehu-Lehtonen