Ahold openbaar bod U.S. Foodservice succesvol afgerond

Zaandam, 10 april 2000 - Koninklijke Ahold en de Amerikaanse onderneming U.S. Foodservice maken vandaag bekend dat het openbaar bod van Ahold op alle gewone uitstaande aandelen van U.S. Foodservice (USF) succesvol is afgerond.

De depot houdende bank in de VS heeft Ahold geïnformeerd dat bij het sluiten van het openbaar bod 100.400.644,68 aandelen zijn aangeboden. Dit aantal is circa 97,4% van alle 103.091.686,49 gewone aandelen USF. De aandelen worden op 11 april 2000 betaalbaar gesteld. Onder de aangeboden stukken bevinden zich 11,545,654 aandelen, waarvan nog niet is vastgesteld dat ze fysiek zijn geleverd. Het openbaar bod van Ahold op de aandelen USF was geldig van 13 maart 2000 tot en met 7 april, 24.00 uur, New York-tijd.

U.S. Foodservice is met een omzet op jaarbasis van circa $ 7 miljard de tweede foodservice-onderneming in de VS. USF distribueert voeding en gerelateerde producten naar meer dan 143.000 institutionele klanten, waaronder restaurants, hotels, ziekenhuizen, cafetaria's en scholen. De onderneming heeft een snel groeiende e-commerce activiteit via de succesvolle website www.nextdaygourmet.com.

Ahold zal de aandeelhouders van USF, die hun aandelen hebben aangeboden, op 11 april 2000 betalen, waarna de onderneming USF niet later dan op 12 april 2000 zal integreren als een volledige dochteronderneming van Ahold USA. Hierdoor stijgt de omzet van Ahold USA op jaarbasis tot circa $ 30 miljard, en bedient Ahold in de VS wekelijks circa 20 miljoen klanten, via ruim 1.100 winkels, een grote foodservice-onderneming en internet.