METSO PANOSTAA UUTEEN TEKNOLOGIAAN

Vastatakseen nopeasti muuttuvien prosessiteollisuuden markkinoiden vaatimuksiin Metso-konserni perustaa erillisen, sähköisen kaupankäynnin kehitykseen ja toteutukseen keskittyvän yrityksen. Tavoitteena on nostaa Metso perinteisen teollisuuden e-bisneksen soveltajien kärkeen vuoden 2001 aikana.

Perustettava yritys, E-Metso, aloittaa toimintansa kesäkuussa. E-Metson tavoitteena on innovoida ja tukea uuden ja perinteisen teknologian yhdistämistä Metsossa. E-Metso optimoi myös sähköiseen kaupankäyntiin liittyvää kehitystä ja resurssien käyttöä, tukee liiketoiminta-alueiden hankkeita sekä soveltaa konsernin käyttöön viimeisimmät kehitetyt ratkaisumallit. E-Metson toimintaa käynnistämään ja yrityksen toimitusjohtajaksi on nimitetty DE Paul-Erik Toivo.

Informaatioteknologian, Internetin ja langattoman tiedonsiirron kehittyminen luo uusia mahdollisuuksia prosessiteollisuuden automatisointiin ja kehittämiseen. Metson asiakkaat prosessiteollisuudessa elävät muutosvaihetta keskittyessään ja kansainvälistyessään. Asiakkaat myös ulkoistavat toimintojaan sekä siirtävät vastuuta koneiden kunnossapidosta ja uudistamisesta entistä laajemmin yhteistyökumppaneilleen. Metsolla on jo olemassa toimivia ratkaisuja ja tavoitteena on olla yksi tämän kehityssuunnan keskeisiä yrityksiä.

E-Metso on osa Metson liiketoiminta- ja asiakaspalvelukonseptia, jolla haetaan suurempaa osuutta prosessiteollisuuden muuttuvista markkinoista. Metso Futur-e Care kokoaa yhteen Metson kaiken palveluosaamisen, jonka avulla kehitetään asiakkaiden tulevaisuuden kilpailukykyä. Metso Futur-e Care perustuu Metson olemassa oleviin vahvuuksiin: merkittävään asemaan prosessiteollisuuden markkinoilla, vahvaan teknologiseen asemaan ja laajaan asennettuun kone- ja laitekantaan.

Metso-konserni on prosessiteollisuuden koneiden ja järjestelmien maailmanlaajuinen toimittaja. Metson liiketoiminta-alueet ovat kuitu- ja paperiteknologia, automaatio- ja säätöteknologia sekä koneteknologia. Vuonna 1999 Metso-konsernin liikevaihto oli 3,4 miljardia euroa ja henkilöstön määrä noin 23 000. Metson osakkeet noteerataan Helsingin ja New Yorkin pörsseissä.