Jaakko Pöyry Groupille suunnittelu- ja rakennusprojekti Thaimaasta

Electrowatt-Ekono (Thailand) Ltd., joka kuuluu Jaakko Pöyry Group -konserniin, on saanut 7,8 miljoonan euron suunnittelu- ja rakennussopimuksen Thaimaasta. Electrowatt-Ekono suunnittelee ja toimittaa polyesterilaitoksen thaimaalaiselle SS Group Co. Ltd:lle. Laitos rakennetaan Baankhaihin, Rayongin maakuntaan. Kokonaisurakka käsittää suunnittelun, paikalliset laitetoimitukset ja rakennustyöt. Laitoksen on määrä valmistua maaliskuussa 2002.

Electrowatt-Ekono (Thailand) vastaa laitoksen suunnittelusta, paikallisista laitehankinnoista, projektinjohdosta ja rakentamispalveluista. Yhteistyökumppanina projektissa on sveitsiläinen Inventa-Fischer AG, joka vastaa prosessiosaamisesta, prosessi-laitteista, teknisistä tukipalveluista sekä käyttöönotosta.

Electrowatt-Ekono on Jaakko Pöyry Groupin Energia-liiketoimintaryhmä, jonka toiminta kattaa lämpövoiman, sähkön ja lämmön yhteistuotannon, jätteenpolton, öljyn ja kaasun, prosessiteollisuuden, ydinvoimateknologian ja vesivoiman. Sen liikevaihto vuonna 1999 oli 140 miljoonaa euroa ja sillä on yli 1300 työntekijää noin 20 maassa. Jaakko Pöyry Groupin liikevaihto vuonna 1999 oli 400 miljoonaa euroa ja sen palveluksessa on noin 4500 henkeä ympäri maailmaa.

JAAKKO PÖYRY GROUP OYJ

Erkki Pehu-Lehtonen