Adcore sponsor vid invigningen av Öresundsbron 1 juli - Adcore bygger broar i den digitala ekonomin

Adcore finns i nio länder och har 1400 medarbetare. Ett par hundra av dessa lever och verkar i Öresundsregionen, där Adcore har verksamhet i Köpenhamn, Malmö, Helsingborg och Århus.

- Vi är idag det ledande företaget inom vår bransch i Öresund - en region som vi betraktar som en av Europas mest intressanta marknader. Vi har funnits några år i både Malmö och Köpenhamn och har kompetens och kapacitet att hjälpa våra kunder på bägge sidor av sundet. Jag ser Öresundsbron som en symbol för den tillväxt och framåtanda som finns i regionen, och det är därför självklart att vi finns med vid invigningen den 1 juli, säger Adcores VD och koncernchef Göran Wågström.

Adcore är det första exemplet på ett samgående mellan två strategiska Internetkonsultföretag: Connecta och Information Highway.

- Vi har varit framgångsrika och vinstgivande under en följd av år, på var sitt håll. Samgåendet innebär att vår styrka växer samtidigt som vi fokuserar krafterna på att bli världsledande i utvecklingen av nya digitala business-to-business-lösningar. Vi hjälper helt enkelt våra kunder att transformera sina affärsprocesser till den digitala ekonomin, fortsätter Wågström.

Adcore i Öresund har idag ca 250 medarbetare med bakgrund i den verksamhet som funnits sedan några år tillbaka i Malmö och Köpenhamn, samt de förvärvade danska bolagen Elk, Albatross och Implement, samt svenska Pyramid och Jevinger Interactive. Bland kunderna i Öresund finns bland annat Codan, Oticon, Falck, Scandlines, Den Danske Bank, PFA Pension, Egmont Online A/S, Day2Day.dk, Bestseller, Danfoss, Dansk Industri, Örestadsselskabet, Sparbanken Finn och Gripen, AstraZeneca, Gambro, AGA, ABB Satl AB, Tetra Pak, Ericsson, Perstorp, Frigoscandia Equipment och Höganäs AB.