Telenor setter ned prisene på leide samband

Prisreduksjonen gjelder for analoge og digitale samband med kapasitet fra 64 kbit/s og opp til 155Mbit/s. Prisreduksjonen er størst for digitale høyhastighetssamband, med en reduksjon opptil 25 prosent. Prisene på digitale samband med hastighet 64kbit/s – 2Mbit/s settes ned med i gjennomsnitt 10 prosent. I tillegg øker Telenor rabattene til å gjelde samband mellom flere av de største byene i Norge, og slike samband vil oppnå rabattsats på 15 prosent. Endringene i rabattsatser gjøres gjeldende fra 1. september 2000.

Prisreduksjonen fra 1. august er en fortsettelse på de prisreduksjonene Telenor har gjennomført for leide samband de siste årene. Dette kommer som resultat av at Telenor fortsetter arbeidet med å redusere egne kostnader ved å modernisere og effektivisere produksjonsplattformene. Telenor ønsker at prisreduksjonene skal føre til økt bruk av ledig kapasitet i nettet, og at gevinsten av moderniseringen og effektiviseringen skal komme kundene til gode i form av lavere priser.

Telenor bygger ut med fiberkabler både i landsnettet og lokalt helt ut til kundene. Ny teknologi og høykapasitets samband over fiberkabler kan gi kundene nye tjenester med bedre kvalitet enn dagens tjenester. Telenor fortsetter å utviklinge nye servicetjenester, der målsettingen er at kundene selv skal kunne velge den kvalitets- og serviceklassen som tilfredsstiller deres behov for telekommunikasjonstjenester.

«Markedet for leide samband er i rask utvikling med flere alternative tilbydere. Telenors målsetting er å inneha en aktiv rolle, og prisreduksjonen er således med på å sikre at Telenors tilbud på leide samband er konkurransedyktige. Vi vil fortsette arbeidet med å innføre ny teknologi som vil effektivisere produksjonsplattformene og gi kundene nye tjenester med bedre kvalitet,» sier adm. direktør Jan Edvard Thygesen i Telenor Telecom Solutions.