Nokia toimittaa ADSL-ratkaisun Manquehuelle Chileen

Nokia ja chileläisoperaattori Manquehue NET ovat allekirjoittaneet sopimuksen ensimmäisen kaupallisen ADSL-järjestelmän toimittamisesta Latinalaiseen Amerikkaan. ADSL mahdollistaa nopeat ja monipuoliset Internet-palvelut.

Manquehuen strategiana on edistyneiden laajakaistaratkaisujen kehittäminen täydentämään sen nykyistä infrastruktuuria ja palveluita.

ADSL-järjestelmä rakennetaan ensimmäisessä vaiheessa Santiagoon. Manquehuen tavoitteena on ADSL-liiketoiminnan laajentaminen vuoden loppupuoliskolla ja ensi vuoden aikana. Nokia toimittaa Manquehuelle myös projektinhallinta- ja verkon rakennuspalvelut. Toimitukset ovat jo alkaneet ja Manquehue aloitti kaupalliset palvelut heinäkuussa.

ADSL (Asymmetric Subscriber Line) -teknologia mahdollistaa nopeat Internet-palvelut koteihin ja yrityksiin nykyistä kuparikaapeleista rakennettua puhelinverkkoa hyväksi käyttäen. Nopean Internet-yhteyden lisäksi ADSL-linjoja voi käyttää samanaikaisesti puheluihin.

Manquehue NET perustettiin vuonna 1980 ja se on Chilen viidenneksi suurin tietoliikenneoperaattori. Manquehue toimii Santiagossa ja sillä on yli 70 000 asennettua puhelinlinjaa.

Lisätietoja antaa:

Nokia Networks