Odfjell - Seachem sammenslåingen gjennomført

Chemlog Aps er et selskap relatert til Ceres Hellenic Shipping Entreprises Ltd. I løpet av de siste tre månedene har Odfjell utstedt 3,35 millioner A-aksjer og 1,57 millioner B-aksjer til en avtalt pris på NOK 208 pr. aksje, totalt NOK 1.024,76 millioner i ny egenkapital. I den samme perioden har Odfjell tatt over 4 kontrakter på nybygg, 9 kjemikalietankskip fra selskaper relatert til Ceres samt poolselskapet Seachem.

Odfjells aksjekapital har økt fra NOK 218.485.120 til NOK 267.752.460, fordelt på 18.227.721 A-aksjer og 89.520.066 B-aksjer. Etter transaksjonen kontrollerer Chemlog 18,4% av Odfjell aksjene.

Odfjell er det ledende selskap innen global transport av kjemikalier og relaterte logistikktjenester. Etter sammenslåingen med Seachem har Odfjell til sammen 90 skip, som seiler globalt og regionalt, hvorav 49 skip er i eget eie. Odfjell Tankers AS endret navnet til Odfjell Seachem AS med virkning fra 22. juni 2000. I tillegg eier og driver Odfjell tankterminaler og tankcontainere. Videre utvikling av integrerte logistikkløsninger, globalt og regionalt, er en prioritert oppgave for selskapet.