Belgialainen ASTRID ottaa käyttöön Nokian IP-ominaisuudet sisältävän TETRA-verkon

Belgian valtion omistama ASTRID on ottanut käyttöön Nokian toimittaman digitaalisen, ammattikäyttöön tarkoitetun TETRA-verkon. Verkon ominaisuuksiin kuuluu IP-pohjainen (Internet Protocol) pakettidata, joka mahdollistaa reaaliaikaisen yhteyden kriittisiin tietokantoihin. Nokia on maailman ensimmäinen laitetoimittaja, joka on tuonut IP-pohjaisen pakettidatan TETRA-verkkoihinsa.

ASTRID vastaa Belgian turvallisuusviranomaisten viestintäverkosta. Sen TETRA-verkko on maailman edistyksellisin viranomaiskäytössä oleva radioverkko. Täyteen käyttöön koko maan kattava verkko otetaan ensi vuoden ensimmäisellä neljänneksellä.

TETRA-teknologia tarjoaa viranomais- ja turvallisuusorganisaatiolle, kuljetusyrityksille ja laitoksille mahdollisuuden luotettavaan, digitaaliseen matkapuhelinviestintään. TETRA IP mahdollistaa jatkuvan yhteyden IP-pohjaisiin sovelluksiin ja palveluihin, parantaa merkittävästi yhteyttä WAP-palveluihin (Wireless Application Protocol) sekä tukee entistä tehokkaampien WAP-palvelujen kehittämistä.

Nokia on maailman johtavia TETRA-verkkojen toimittajia.

Lisätietoja antaa:

Nokia Networks