ESL SHIPPING OY:STÄ ASPO OYJ:N 100 %:NEN TYTÄRYHTIÖ

ESL Shipping Oy:stä on tullut tänään Aspo Oyj:n 100 %:sti omistama tytäryhtiö Aspo Oyj:n toimitettua välimiesoikeuden hyväksymän vakuuden lunastushinnan maksamisesta edunvalvojalle.

Välimiesoikeudessa on vireillä 1 800 ESL Shipping Oy:n osakkeen,
alle 1 % yhtiön osakkeista ja äänistä, lunastushinnan vahvistaminen. Aspo Oyj on vaatinut, että välimiesoikeus vahvistaa ESL Shipping Oy:n osakkeen lunastushinnaksi 115 mk osakkeelta. Välimiesoikeus on määrännyt vakuuden suuruudeksi 300 000 mk, jossa on myös otettu huomioon lunastushinnalle menettelyn aikana kertyvä korko.

Aspo Oyj on asettanut tavoitteekseen kasvattaa ja kehittää Shipping-toimintaansa. Viime vuoden lopulla Aspo Oyj päätti lunastaa ESL Shipping Oy:n vähemmistöosakkaiden omistamat osakkeet tavoitteena 100 % omistusosuus yhtiössä. Toimenpide selkeyttää toimintaa ja edesauttaa yhtiön kehittämistä. ESL Shipping Oy vastaanottaa ensi vuoden alussa uuden 20.000 dwt aluksen, mikä parantaa yhtiön palvelukykyä ja lisää kapasiteettia.