Todd Martin Suomeen

Tunnettu ja hyvin menestynyt amerikkalainen tennispelaaja Todd Martin saapuu Suomeen lauantaina, marraskuun 18. päivänä pitämään maamme valmentajaeliitille esitelmän ja kertomaan oman näkemyksensä pohjalta valmennuksen vaatimuksista huipulla. Seminaariin osallistuu noin 200 suomalaista valmentajaa. Sunnuntaina Martin johtaa harjoituskertaa junioreille apunaan suomalaisvalmentajat.

Martinin vierailu liittyy Amer-yhtymän 50-vuotisjuhlaan, jonka yhteydessä hän esiintyy näytösottelussa sunnuntaina. Seuraavalla viikolla Martin osallistuu suureen Stockholm Open -ammattilaiskilpailuun, jonka hän voitti v. 1998. Kolmekymmenvuotias Martin kuuluu tennismaailman profiilipelaajiin, joiden mielipiteitä kuunnellaan. Hän on ollut tennisammattilaisten pelaajajärjestö ATP:n (Association of Tennis Professionals) pelaajaneuvoston puheenjohtaja kolme vuotta.

Pelaajana 198-senttinen Martin on menestynyt mm. pääsemällä kaksi kertaa Grand Slam -kilpailun loppuotteluun ja neljä kertaa neljän parhaan joukkoon. Viime vuonna hän oli neljäs maailman rankinglistalla.

Lisätietoja: Tea Saari, Amer-yhtymä Oyj, puh. (09) 7257 8218, faksi: (09) 791 385 tai sähköposti: tea.saari@amer.fi