Telefónica Móviles valitsi Nokian 3G-matkapuhelinverkon toimittajaksi Espanjaan

Euroopan suurimpiin matkapuhelinoperaattoreihin kuuluva espanjalainen Telefónica Móviles on valinnut Nokian yhdeksi kolmannen sukupolven matkapuhelinverkon runko- ja radioverkon päätoimittajista.

Telefónica Móvilesin tavoitteena on olla yksi ensimmäisistä kolmannen sukupolven palveluita tarjoavista operaattoreista Euroopassa ja avata kaupalliset palvelut elokuussa 2001. Valitsemalla Nokian ainutlaatuisen IP-pohjaisen matkapuhelinrunkoverkko- sekä radioverkkoratkaisun, Telefónica voi aloittaa uusien langattomien multimediapalveluiden testaamisen Espanjassa.

Nokian kolmannen sukupolven verkkoteknologia ja -ratkaisut perustuvat avoimiin standardeihin, palvelualustoihin sekä rajapintoihin, jotka mahdollistavat saumattoman siirtymisen kohti kolmannen sukupolven palveluiden tarjoamista sekä globaalin yhteisliikenteen operaattoreiden välillä.

Nokian ja Telefónican yhteistyö alkoi vuonna 1996, ja yhtiö on aiemmin valinnut Nokian sen GSM-verkon tukiasemien sekä GPRS-runkoverkon toimittajaksi. Telefónica Móviles España (http://www.movistar.es) on Espanjan johtava ja Euroopan viidenneksi suurin matkapuhelinoperaattori, jolla on yli 12 miljoonaa matkapuhelinasiakasta Espanjassa.

Lisätietoja antaa:
Nokia Networks