FLS miljø a/s - ledelsesforhold

Preben Tolstrup, akademiingeniør, er ansat som ny administrerende direktør for FLS miljø a/s med forventet tiltrædelse primo februar.

Preben Tolstrup, 42 år, kommer fra Alstom Koncernen. Han har været ansat i ABB Koncernen siden 1988, senest som administrerende direktør for ABB Alstom's globale miljø-aktiviteter inden for kraftværksområdet - et virksomhedsområde, der beskæftiger godt 1000 medarbejdere og omsætter for ca. 3,1 mia. DKK (400 mio. USD).

Preben Tolstrup har en bred international ledelseserfaring og indsigt i markedet for miljøprodukter såvel fra sin ansættelse i ABB Koncernen som fra sin tidligere ansættelse i Shell Koncernen. I 1988 tiltrådte Preben Tolstrup en stilling som Business Development Manager i ABB I.C.Møller, i perioden 1991 - 94 fungerede han som Controller med ansvar for ABB's globale miljøaktiviteter med base i USA, i perioden 1994 - 99 som direktør for ABB's globale Aske- og Serviceaktiviteter og fra 1999 som administrerende direktør for ABB Alstom Power/Environment med base i Bruxelles.

Preben Tolstrup afløser Jens Stephensen, der har ønsket at trække sig tilbage efter siden medio sidste år at have forestået implementeringen af den ny koncernstrategi, der på grund af FLS miljøs utilfredsstillende indtjening gennem en årrække har indebåret en betydelig og nødvendig rationalisering og restrukturering af virksomheden.

FLS Industries A/S
Koncerninformationsafd.