Telenor Media og Nextra danner B2B-selskap

De to Telenor-selskapene har i lengre tid diskutert mulighetene for å gjøre en felles, konkurransekraftig satsing på Internett mot B2B-segmentet. Sammen danner partene nå et joint venture, som samler Telenors ledende kompetanse på Internett og katalog-markedet.

Den elektroniske markedsplassen vil rette seg mot markedet for små og mellomstore bedrifter, og har som mål å effektivisere og forbedre samhandlingen mellom ulike aktører i næringslivet. Både Nextra og Telenor Media vil kunne dra nytte av sine respektive internasjonale satsinger, og sammen vurdere å realisere en utrulling av konseptet i Norden og Europa. Selskapet går nå inn i en rekrutteringsfase og planlegger i løpet av 2001 å ha omtrent 30 ansatte.

Telenor Media er et heleid datterselskap av Telenor ASA, og står bak produkter som Telefonkatalogen, Gule Sider, BizKit og Lokalveiviseren Ditt Distrikt, alle tilgjengelig i både trykt form og på Internett.

Nextra er et heleid datterselskap av Telenor ASA, og er landets ledende leverandør av kommunikasjonsløsninger basert på IP-teknologi. Selskapet leverer en bred portefølje av Internett-produkter til det norske bedriftsmarkedet, blant annet private nett (VPN), aksess og hosting.