Telenor utvikler neste generasjon ASP-plattform

Telenor Business Solutions og iCan vil arbeide sammen for å utvikle en felles teknologiplattform som skal bidra til å utvikle standarden i industrien. Telenor Login er en av Europas største ASP-tjenester med mer enn 6000 tilknytningspunkter. I henhold til avtalen vil Telenor implementere iCans ASP-teknologi i Login og de to selskapene vil samarbeide om å lansere neste generasjon av Login. iCans teknologi omfatter støttesystemer for måling og administrasjon av service og drift, faktura og betalingsløsninger, samt verktøy for drift av ASP-virksomheter.

- Ved å ta i bruk iCan-ASPs teknologi får Telenor et viktig konkurransefortrinn som gjør at vi kan tilby kundene en enda mer avansert ASP-plattform og styrke vår posisjon som en ledende ASP-leverandør i Europa, sier Tarje Holskil, divisjonsdirektør i Telenor Business Solutions. – Telenor ønsker å tilby sine kunder de mest avanserte ASP tjenestene i markedet og vi mener at iCans teknologi er blant de fremste i markedet.

- Telenor har viktig praktisk erfaring fra ASP-markedet, sier Nancy Li, administrerende direktør, i iCan-ASP Inc. – Vårt mål er å utvikle avanserte styrings- og administrasjonsverktøy for drift av programvare over nettet. Gjennom samarbeidet med Telenor kan vi utvikle ASP-markedet til å nå sitt fulle potensiale.

I henhold til avtalen skal Telenor også selge iCans produkter til andre europeiske ASP-leverandører.