Nokia toimittaa langattoman Internet-ratkaisun BellSouthille Chileen

Nokia ja Bellsouth ovat sopineet langattoman internetin Nokia mPlatform ratkaisun toimittamisesta Chileen. Ratkaisu mahdollistaa monipuoliset lisäarvopalvelut.

BellSouth aloitti WAP-palvelut joulukuun lopussa. Verkkojen kehittyessä Nokia mPlatform ratkaisu on laajennettavissa myös tulevaisuuden teknologioihin, kuten 3G. Nokia mPlatform ratkaisu perustuu avoimiin sovellusrajapintoihin (API), jotka mahdollistavat operaattorin omien sekä kolmansien osapuolien palvelusovellusten tarjoamisen BellSouthin tilaajatarpeiden mukaisesti. Sopimus sisältää myös asiakaspalveluita kattaen projektijohdon ja
verkon toteutuksen.

Nokia mPlatform on verkosta ja päätelaitteesta riippumaton ratkaisu, joka toimii WAP-, GPRS-, 3G- ja kiinteän internetin ympäristöissä. Se yhdistää avainelementit tarjottaessa uusia lisäarvo-, sanomanvälitys- ja tietopalveluita loppukäyttäjille.

BellSouth on toiminut Chilessä vuodesta 1991 lähtien. Yritys tarjoaa maanlaajuisesti matkapuhelin-, kaukopuhelu- ja internetyhteyspalveluita yli 600.000 tilaajalle.

Lisätietoja antaa:
Viestintäosasto, Nokia Networks