Kemira ja Pouttu solmivat laatu- ja yhteistyösopimuksen

Sopimuksen tavoitteena on vahvistaa puhtaiden kotimaisten elintarvikkeiden laatuketjua, joka alkaa alkutuotannosta. Laatusopimus varmistaa rehujen tuottamisen puhtaista raaka-aineista valmistetuilla lannoitteilla ja maanparannusaineilla sekä viranomaisten hyväksymillä kasvinsuojeluaineilla ja säilöntäaineilla. Viljely tapahtuu ympäristötuen vaatimusten mukaan hyviä viljelymenetelmiä noudattaen.

Laatusopimuksessa on sovittu lannoitteiden ja muiden tuotantopanosten laadusta ja mm. lannoitteiden puhtaus raskasmetalleista on määritetty. Tuotannon laatu varmistetaan käytössäolevien laatujärjestelmien avulla, ja osapuolet tarkistavat järjestelmän toimivuuden määrävälein.

Sopimuksessa sovitaan myös yhteistyöstä neuvonnassa ja viestinnässä. Käytännössä tämä tarkoittaa yritysten henkilöstön osaamisen lisäämistä ja Pouttu Oy:n ja Pouttu Foods Oy:n laatusopimustilojen opastamista kotovaraisen rehun tuottamisessa.

Markkinointijohtaja Timo Kirjavainen, Kemira Agro Oy, gsm 050-5521542

Toimitusjohtaja Risto Pouttu, Pouttu Oy, gsm 040-7722210