ProSafe er tildelt ny servicerigg kontrakt i Nordsjøen

Safe Service AS, et heleid datterselskap av ProSafe ASA, har mottatt og akseptert en hensiktsmelding fra Den norske stats oljeselskap a.s for levering av flotelltjenester på Statfjord-feltet på norsk kontinentalsokkel.

Kontrakten, som har en varighet på 90 dager ekskl. mobilisering og demobilisering har oppstart 1. april 2001, og er inngått i forbindelse med nedstenging og vedlikehold av Statfjord B plattformen. Verdien av den faste delen av kontrakten, som for øvrig vil bli utført av Safe Scandinavia (tidl. Polycrown), er forventet å bli i størrelsesorden NOK 51 mill. ekskl. ankerhåndtering og catering-tjenester. Safe Service AS har rett til å erstatte Safe Scandinavia med Safe Britannia.

ProSafe ASA er verdens ledende eier og operatør av halvt-nedsenkbare service rigger. Selskapet er videre størst innen plattformboring på norsk sokkel. ProSafe hadde i 2000 en omsetning på NOK 2.305 mill og et driftsresultat på NOK 609 mill. Konsernet hadde ved utgangen av året ca 1.300 ansatte.

ProSafe er notert på Oslo Børs med ticker kode PRS.

Tananger, 19. februar 2001.