Radiolinja valitsi Nokian 3G toimittajaksi

Nokia ja Radiolinja ovat sopineet yhteistyöstä seuraavan sukupolven 3G-verkon toimittamisessa. Nokia toimittaa Radiolinjalle piirikytkentäisen ja pakettivälitteisen 3G-runkoverkon ja on sen tärkein 3G-radioverkkotoimittaja. Aloitusverkon toimitukset Radiolinjalle ovat jo alkaneet.

Nokia ja Radiolinja tekevät läheistä yhteistyötä langattoman Internetin palveluiden kehittämiseksi seuraavan sukupolven verkkoon. Yhteistyö kattaa mm. langattomat viihdepalvelut, multimediaviestipalvelut, paikkasidonnaiset palvelut sekä langattoman kaupankäynnin palvelut. Tulevat 3G-verkon palvelut rakentuvat Radiolinjan nykyisen GPRS-verkon päälle.

"Valitsimme Nokian sen erinomaisen teknologian ja sen palvelujärjestelmäosaamisen vuoksi. Yhteistyömme tavoitteena on tuoda asiakkaillemme parhaat ja eniten lisäarvoa tuottavat palvelut, joiden kautta matkapuhelimen käyttö tulee entistä rikkaammaksi", sanoo Radiolinjan toimitusjohtaja Pertti Kyttälä.

"Olemme erittäin iloisia voidessamme jatkaa yhteistyötämme Radiolinjan kanssa nyt myös seuraavan sukupolven teknologiassa", sanoo Nokia Networksin aluejohtaja Juhani Koivula. "Yhteistyömme alkoi yli kymmenen vuotta sitten ja Radiolinja oli Nokian ensimmäinen GSM-asiakas. Maailman ensimmäinen GSM-puhelu soitettiin Radiolinjan verkossa vuonna 1991."

Vuonna 1988 perustettu Oy Radiolinja Ab avasi GSM-verkkonsa ensimmäisenä maailmassa vuonna 1991. Radiolinjan asiakasmäärä on kasvanut kymmenessä vuodessa yli 1,2 miljoonaan.
Radiolinja-konserniin kuuluvat Oy Radiolinja Ab, tytäryhtiöt Radiolinja Eesti AS, SIA Radiolinja Latvija, UAB Radiolinja, Ecosite Oy ja kiinteistö Oy Keilasatama 5 sekä osakkuusyhtiö Kiinteistö Oy Herrainmäen Luolasto. Konsernin liikevaihto vuonna 2000 oli 3,65 miljardia markkaa ja henkilöstömäärä yli 1000.

Lisätietoja antaa:

Viestintäjohtaja Arja Suominen