METSO JATKAA SVEDALAN TARJOUSTAAN

Metso-konsernin Svedala Industri AB:stä tekemä ostotarjous on edennyt Yhdysvaltojen kilpailuviranomaisten (FTC) käsittelyssä päätösvaiheeseen. Metso on sopinut myyvänsä Sandvikille ja Outokummulle toiminnot, jotka ovat olleet kilpailuviranomaisten hyväksymisten edellytyksinä. Metso on nyt myös jättänyt Yhdysvaltojen kilpailuviranomaisten käsittelyyn myyntisopimuksiin ja ostajiin liittyvät tarvittavat asiakirjat.

Metso ei aikomuksensa mukaisesta voi vielä tiedottaa tarjouksen päättämisen aikataulusta, koska keskustelut FTC:n kanssa jatkuvat. Tästä syystä Metso jatkaa tarjouksen voimassaoloaikaa 4.7.2001 saakka ja aikoo tiedottaa asiasta viimeistään 29.6.2001.

Metso on sitoutunut tekemäänsä ehdolliseen tarjoukseen, jonka aikaa nyt jatketaan 4.7.2001 saakka. Voimassaoloajan jatkamista lukuunottamatta 21.6.2000 tehdyn ostotarjouksen ehdot pysyvät ennallaan ja 7.7.2000 julkistetun tarjousesitteen mukaisina.

Metso-konserni on prosessiteollisuuden koneiden ja järjestelmien maailmanlaajuinen toimittaja. Metson ydinliiketoimintoja ovat kuitu- ja paperiteknologian kokonaistoimittaja Metso Paper, kiven ja mineraalien käsittelyä harjoittava Metso Minerals sekä automaatio- ja säätöteknologian osaaja Metso Automation. Vuonna 2000 Metso-konsernin liikevaihto oli 3,9 miljardia euroa ja henkilöstön määrä noin 22 000. Metson osakkeet noteerataan Helsingin ja New Yorkin pörsseissä.