Nokian osakepääoman korottaminen Amber Networks, Inc. -yrityskaupan yhteydessä

Nokian 6 sentin nimellisarvoisia osakkeita on merkitty 17.8.2001 rekisteröidyn osakepääoman korotuksen jälkeen yhteensä 18.329.212 kappaletta. Osakemerkinnät perustuvat Nokian hallituksen, varsinaisen yhtiökokouksen 21.3.2001 antaman valtuutuksen perusteella tekemään päätökseen korottaa yhtiön osakepääomaa Amber Networks, Inc. -yrityskaupan yhteydessä. Kauppasopimuksen mukaisesti osa kauppahinnasta maksetaan Nokian osakkeilla.

Osakemerkinnöistä johtuva osakepääoman korotus, yhteensä 1.099.752,72 euroa, on merkitty kaupparekisteriin 3.9.2001. Nokian osakepääoma on korotuksen jälkeen 283.091.503,50 euroa ja Nokian osakkeiden kokonaismäärä 4.718.191.725 kappaletta. Nokia sai uutta omaa pääomaa yhteensä 380.716.062,45 euroa.

Nokia on jättänyt hakemuksen osakkeiden ottamiseksi kaupankäynnin kohteeksi Helsingin Pörssissä yhdessä vanhojen osakkeiden kanssa 4.9.2001 lähtien. Osakkeille tullaan hakemaan listausta myös New Yorkin, Frankfurtin, Lontoon, Pariisin ja Tukholman arvopaperipörsseissä myöhemmin tänä vuonna.

Lisätietoja antaa:

Nokia