Nokia Artuse Profile Directory mahdollistaa tehokkaan WAP- ja multimediaviestipalvelujen sekä tilaajakannan hallinnan

Nokia julkisti tänään Nokia Artuse Profile Directoryn, joka on ratkaisu tehokkaaseen WAP- ja multimediaviestipalveluiden tilaajakannan ja palvelujen hallinnointiin.
Matkapuhelintilaajille Nokia Artuse Profile Directory tekee mahdolliseksi WAP-palvelujen yksilöimisen henkilökohtaisten tarpeiden ja mieltymysten mukaan. Kun multimediaviestipalvelut tulevat markkinoille, tekee ratkaisu mahdolliseksi matkapuhelinkäyttäjille päättää, miten he haluavat lähettää ja vastaanottaa multimediaviestejä. Nokia Artuse Profile Directory tulee markkinoille tämän vuoden viimeisen neljänneksen aikana.

Nokia Artuse Profile Directory mahdollistaa operaattoreille tehokkaan tilaajakategorioiden hallinnan. Tilaajakategorioita voivat olla esimerkiksi yritys- ja yksityiskäyttäjät.

"Yksilöinti on keskeinen asia, kun halutaan kehittää sellaisia matkapuhelinpalveluita, jotka miellyttävät kuluttajia", sanoo Nokian Server Software Products -yksikön johtaja Pekka Salonoja. "Nokia Artuse Profile Directory on suunniteltu siten, että operaattorit voivat helposti ja kustannustehokkaasti hallinnoida tilaaja- ja palveluprofiileita. Operaattorit voivat määritellä millä tilaajaryhmillä on päästy erilaisiin palveluihin ja käyttäjät puolestaan voivat yksilöidä palvelut tarpeidensa mukaan."

Profile Directory täydentää operaattoreiden tarjoamia yksilöllisiä portaaleja. Tilaajat voivat määritellä suosikkipalvelunsa, vaikkapa vastaanottaa säännöllisesti kotikaupunkinsa sääennusteen. Tilaajat voivat myös määritellä useita profiileja eri tilanteita varten, esimerkiksi kaupunkisään työpäivinä ja merisääennusteen viikonloppuina ja lomakohteen sääennusteen loma-aikoina. Lisäksi he voivat suojata yksityisyyttään päättämällä, mihin palveluihin saa käyttää paikannustietoa sekä estää sellaiset palvelut, joita eivät halua.

Nokia Artuse Profile Directory mahdollistaa tilaajalle myös multimediaviestien kääntämisen sähköpostiosoitteeseen tai toiseen puhelinnumeroon. Tämä on käytännöllistä silloin, kun ei haluta esimerkiksi suuria viestejä matkapuhelimeen. Tilaajat voivat myös lähettää eteenpäin, kopioida ja estää multimediaviestejä.

Nokia Artuse Profile Directory on avoin, verkkoteknologiasta riippumaton ratkaisu, ja sitä voidaan käyttää GSM-, TDMA-, CDMA-, GPRS- ja 3G-matkapuhelinverkoissa sekä eri WAP-yhdyskäytävien ja multimediaviestikeskusten kanssa.

Lisätietoja antaa:

Nokia Networks,