Nokia toimittaa GSM-verkon Birla Tata AT&T:lle Intiaan

Nokia ja intialainen operaattori Birla Tata AT&T ovat allekirjoittaneet sopimuksen GSM-verkon ja siihen liittyvien asiakaspalveluiden toimittamisesta.

Sopimukseen kuuluvat Nokian GSM- ja GPRS-runkoverkot, radioverkko, älyverkkoratkaisu sekä langattoman Internetin ratkaisuja kuten tekstiviestit ja multimediaviestit. Toimitettavat asiakaspalvelut pitävät sisällään verkon suunnittelu-, toteutus- ja projektinhallintapalvelut.

Toimitukset aloitetaan tämän vuoden marraskuussa ja verkko suunnitellaan otettavaksi käyttöön vuoden 2002 alkupuolella.

Nokia on aiemmin toimittanut Birla Tata AT&T:lle GSM 900-verkkoratkaisun vuonna 1996.

"Tämä on meille erinomainen tilaisuus laajentaa palveluitamme Delhin alueella ja aiomme ylittää kaikki odotukset", sanoo johtaja Sanjeev Aga Birla Tata AT&T:stä.

Nokia on johtava langattoman tulevaisuuden rakentaja. Kokemus ja innovatiivisuus sekä käyttäjä-ystävälliset tuotteet ja turvalliset ratkaisut ovat tehneet yhtiöstä maailman suurimman matka-puhelinvalmistajan ja yhden johtavista matkapuhelin-, laajakaista- ja IP-verkkojen toimittajista. Nokian tavoitteena on parantaa yritysten tehokkuutta ja rikastuttaa ihmisten jokapäiväistä elämää yhdistämällä langattomuuden edut Internetiin. Nokialla on laaja omistajapohja, ja sen osake on listattu kuudessa pörssissä.

Lisätietoja antaa:

Viestintäosasto