Nye styremedlemmer i Telenor

"Utvidelsen av antall aksjonærvalgte medlemmer gjør at Telenorstyret får den styrke og kompetanse i både bredde og dybde som et selskap av Telenors størrelse trenger. De fire nye medlemmene kompletterer styresammensetningen på en utmerket måte, og bidrar til å gi styret det nødvendige grunnlag for å takle de utfordringene Telenor står foran," sier Mona Røkke, leder av Bedriftsforsamlingen i Telenor. Røkke uttrykker stor takk til Kari Broberg, May Buch og Inge K. Hansen for det arbeidet og den innsatsen de tre har nedlagt i styret under en svært viktig periode for konsernet.

De fire nye medlemmene er: Konserndirektør Thorleif Enger (58), leder av Hydro Agri og medlem av konsernledelsen i Norsk Hydro. Tidligere kringkastingssjef Einar Førde (58). Jørgen Lindegaard (53), konsernsjef i SAS-gruppen og tidligere adm. direktør i GN Store Nord. Og advokat Bjørg Ven (55), advokatfirmaet Haavind Vislie og blant annet styreleder i Folketrygdfondet.

De to øvrige aksjonærvalgte styremedlemmene Åshild Bendiktsen og Bente Neegård Halvorsen er ikke på valg denne perioden. Ansatterepresentantene Per Gunnar Salomonsen, Irma Ruth Tystad og Harald Stavn fortsetter i det nye styret, som dermed har denne sammensetningen:

Tom Vidar Rygh, styreleder
Økonomidirektør Åshild Bendiktsen, nestleder