Nokia toimittaa GRPS-verkon China Mobile Communicationsille Kiinaan

Nokia toimittaa GPRS-verkon laajennuksen China Mobile Communications Companylle (CMCC) Kiinaan. Laajennuksen myötä GPRS-verkko laajenee kattamaan nykyisestä 16 maakunnasta kaikki Kiinan 31 maakuntaa.

Nokian GPRS-ratkaisun avulla CMCC voi tarjota asiakkailleen 'aina päällä olevat' langattoman Internetin palvelut. Laajennuksen myötä CMCC:n verkko voi palvella yli 2 miljoonaa GPRS- tilaajaa.

Toimitukset ovat jo alkaneet ja verkko suunnitellaan otettavaksi käyttöön vuoden 2001 loppupuolella.

GPRS-verkkoratkaisu tukee langattoman Internetin palveluita ja mahdollistaa näin datapalvelut sekä entistä kehittyneemmät WAP-palvelut. Lisäksi Nokia toimittaa käyttöönotto- ja tukipalveluita integroidakseen GPRS-runkoverkon jo olemassa olevaan ympäristöön.

"Kiina, joka on maailman suurin langattoman viestinnän markkina-alue, tuo suuria mahdollisuuksia GPRS:n kehitykselle. Nokia on erittäin tyytyväinen pitkään yhteistyöhönsä CMCC:n kanssa. Nokian GPRS-ratkaisun myötä CMCC on vahvasti siirtymässä langattoman datan palveluihin", sanoo Nokia Kiinan järjestelmäliiketoimintojen johtaja Antti Wäre.

Nokia on toimittanut yli 50 GPRS-runkoverkkoa asiakkailleen Euroopassa, Yhdysvalloissa, Aasiassa ja Kiinassa. Nokian toimittamista verkoista yli 25 on kaupallisessa käytössä, mikä on yli puolet kaikista kaupallisessa käytössä olevista GPRS-verkoista.

Nokia on Kiinan johtavia tietoliikennetoimittajia. Nokialla on Kiinassa yli 20 myyntitoimistoa, kahdeksan yhteisyritystä ja tuotekehitysyksikkö. Henkilöstömäärä on yli 5500.

Nokia on johtava langattoman tulevaisuuden rakentaja. Kokemus ja innovatiivisuus sekä käyttäjä-ystävälliset tuotteet ja turvalliset ratkaisut ovat tehneet yhtiöstä maailman suurimman matka-puhelinvalmistajan ja yhden johtavista matkapuhelin-, laajakaista- ja IP-verkkojen toimittajista. Nokian tavoitteena on parantaa yritysten tehokkuutta ja rikastuttaa ihmisten jokapäiväistä elämää yhdistämällä langattomuuden edut Internetiin. Nokialla on laaja omistajapohja, ja sen osake on listattu kuudessa pörssissä.

Lisätietoja antaa:

Nokia Networks