KEMIRA VAHVISTAA EDELLEEN OMISTUSTAAN KIINALAISESSA VESIKEMIAN YHTEISYRITYKSESSÄ

Kemwater (Yixing) Co., Ltd on toiminut vuodesta 1999 lähtien Yixingin kaupungissa Jiangsun maakunnassa. Yhtiön liikevaihto on kuluvana vuonna noin neljä miljoonaa euroa ja sen palveluksessa on 130 henkeä.

Kemwater (Yixing):n päätuotteita ovat juomaveden valmistuksessa ja jäteveden käsittelyssä käytettävät epäorgaaniset saostuskemikaalit kuten polyalumiinikloridit ja rautakloridit. Muita tuotteita ovat orgaaniset polymeerit, jota käytetään mm. jätevesien käsittelyssä ja paperinvalmistuksessa. "Olemme lisäämässä tuotevalikoimaamme nopeassa tahdissa", kertoo toimitusjohtaja Juha Kuikka Kemwater (Yixing):stä. "Kiinan vedenkäsittelyn markkinat ovat potentiaalisesti maailman suurimmat. Kemwater on täällä suurimpien tuottajien joukossa, ja aiomme säilyttää asemamme."

"Tällä hetkellä tuotteemme menevät pääosin juomaveden valmistukseen ja teollisuuden jätevesien käsittelyyn. Kunnallinen vedenpuhdistus lisääntyy nopeasti Kiinassa, ja meneillään on kymmeniä jätevesilaitosprojekteja. Pyrimme edistämään kemiallisen saostuksen käyttöönottoa tällä alueella.

Myös paperiteollisuus on kasvava asiakasryhmä, ja osalla tuotteistamme onkin erikoiskemikaalisovelluksia. Kemiran Specialty Paper Chemicals -yksikkö, joka on vahvistamassa asemiaan Kiinan markkinoille, voi näin hyödyntää Kemiran omaa paikallista tuotantoa", Juha Kuikka jatkaa.

Kemiran yhdeksi keskeiseksi kasvualueeksi on määritelty vedenkäsittely ja siihen liittyvät kokonaispalvelut. Yhtiö on maailman suurin vedenkäsittelyssä käytettävien saostusaineiden tuottaja ja sen strategisella liiketoimintayksiköllä Kemwaterilla on 30 tuotantolaitosta eri puolilla maailmaa.

Vedenkäsittelyn lisäksi Kemiran muita kasvualueita ovat paperi- ja sellukemikaalit ja maalit. Painopistealueita ovat myös erikoiskasvinravinteet ja teollisuuskemikaalit. Kemiran liikevaihto vuonna 2000 oli 2 486 miljoonaa euroa ja henkilöstön määrä 9 644.

Lisätietoja:
Kemira (Yixing) Co., Ltd.
Toimitusjohtaja Juha Kuikka
Puh. +86 510 706 2090, matkapuhelin +86-137 016 736 18