Nokia esittelee Professional Portal -tietokantaratkaisun TETRA-verkoille

Nokia esittelee TETRA-verkoille tarkoitetun uuden Professional Portal tietokantaratkaisun. Nokian Professional Portal on kehitetty viranomaisyksikköjen tarpeisiin ja se mahdollistaa reaaliaikaisen pääsyn viranomaisen tehtävän kannalta oleelliseen tietokantaan. Käyttäjät voivat ottaa yhteyden kantaan TETRA WAP-puhelimella tai Internet-selainten kautta.

Ratkaisu tulee markkinoille vuoden 2002 ensimmäisellä puoliskolla.

Nokian Professional Portal -ratkaisu perustuu avoimiin ja standardisoituihin teknologioihin sekä Nokian pitkään IP- ja WAP-teknologioiden tuntemukseen. Ratkaisun teknologia-alusta mahdollistaa houkuttelevat sovellukset, koska se sisältää dataverkkopalveluita kuten TETRA IP pakettidata-, nopeat WAP- ja lyhytviestipalvelut. Nokian Professional Portal -ratkaisua voi käyttää Nokian THR850 puhelimen tai PC- ja PDA -Internet selainten kautta.

Kun tarvittava tieto löydetään nopeammin Nokian Professional Portal -ratkaisun avulla, saavutetaan merkittäviä tehokkuus- ja turvallisuusetuja palo- ja pelastustoimissa, rajavalvonnassa sekä muiden turvallisuusyksikköjen toiminnassa. Nokian Professional Portal -ratkaisua käyttämällä esimerkiksi poliisi voi saada nopeasti tietoa varastetuista tavaroista tai autojen rekisterinumeroista. Tieto on suojattua ja sitä käyttävät vain viranomaiset.

Ratkaisun sovelluksia tehdään yhteistyössä tärkeimpien sovellustentoimittajien kanssa. Ratkaisun avoimet teknologia- ja sovellusrajapinnat mahdollistavat sovellusten nopean käyttöönoton.

Nokian Professional Portal -ratkaisun käyttöönotto ja asennus on helppoa ja joustavaa. Sovellukset asennetaan keskitetysti verkkoon, joten erillisiä tietokoneisiin tehtäviä päivityksiä ei tarvita.

TETRA-verkko on turvallisuusviranomaisten ammattikäyttöön tarkoitettu digitaalinen radioverkko, joka tarjoaa viranomaisten viestiliikenteessään tarvitsemat erityisominaisuudet, mm. huippuluokan turvallisuuden, nopeat ryhmäpuhelut, puheluiden priorisoinnin, hätäpuhelut sekä viesti- ja pakettidatapalvelut.

Nokia on yksi maailman johtavista TETRA-verkkojen ja -päätelaitteiden toimittajista.

Nokia on johtava langattoman tulevaisuuden rakentaja. Kokemus ja innovatiivisuus sekä käyttäjä-ystävälliset tuotteet ja turvalliset ratkaisut ovat tehneet yhtiöstä maailman suurimman matka-puhelinvalmistajan ja yhden johtavista matkapuhelin-, laajakaista- ja IP-verkkojen toimittajista. Nokian tavoitteena on parantaa yritysten tehokkuutta ja rikastuttaa ihmisten jokapäiväistä elämää yhdistämällä langattomuuden edut Internetiin. Nokialla on laaja omistajapohja, ja sen osake on listattu kuudessa pörssissä.

Lisätietoja antaa:

Viestintäosasto