Jaakko Pöyry Groupin investointipankki neuvonantajana kahdessa suomalaisessa yritysjärjestelyssä

JP Capital International Ltd., joka kuuluu Jaakko Pöyry Groupin Metsäteollisuuden konsultointi -liiketoimintaryhmään, on toiminut neuvonantajana kahdessa julkistetussa yritysjärjestelyssä.

Metsä-Botnia ilmoitti 23.1.2002 yritysjärjestelystä, jossa sen omistama Kemiart Liners -yksikkö eriytetään M-realin, UPM-Kymmenen ja Metsäliiton omistukseen. JP Capital toimi tässä järjestelyssä Metsä-Botnian neuvonantajana.

Vastaavasti Jaakko Pöyry Group Oyj ilmoitti 28.1.2002 yritysmyynnistä. Jaakko Pöyry Consulting Oy on myynyt liiketoimintayksikkönsä JP Development Oy:n Helsinki Consulting Group Oy:lle. JP Capital toimi tässä järjestelyssä Jaakko Pöyry Groupin neuvonantajana.

JP Capital International on Jaakko Pöyry Groupin Metsäteollisuuden konsultointi- liiketoimintaryhmään kuuluva investointipankki,jolla on toimipisteet Lontoossa ja Singaporessa. JP Capitalin toimialana ovat metsäklusterin yrityskauppajärjestelyt sekä myös yleisemmin pääomittamiseen ja rahoitukseen liittyvät toimeksiannot. JP Capitalin toimintaa valvoo Englannin rahoitustarkastus FSA.

JAAKKO PÖYRY GROUP OYJ

Satu Lyytinen