KEMIRA OYJ:N OSINKO 0,30 EUROA OSAKKEELTA

Kemira Oyj:n hallussa on vuoden 2001 varsinaisen yhtiökokouksen antaman hankintavaltuuden nojalla hankittuja osakkeita, joiden osalta ehdotetaan luovutusvaltuuden jatkamista ja laajentamista siten, että osakkeita voidaan myös myydä Helsingin Arvopaperipörssin välityksellä. Osakkeita voidaan käyttää edelleen myös henkilöstörahastojen mahdollisten voittopalkkioiden ja henkilöstön palkkioiden maksamiseen, mikäli hallitus päättää tällaisen järjestelmän käyttöönotosta, sekä vastikkeena mahdollisissa yrityskaupoissa.

Valtuutuksen kohteena on enintään 6 118 000 kappaletta yhtiölle hankittua omaa osaketta.

Osingoksi ehdotetaan 0,30 euroa osakkeelta. Osinko maksetaan osakkaalle, joka täsmäytyspäivänä on merkitty Suomen Arvopaperikeskus Oy:n pitämään osakasluetteloon. Hallituksen päätöksen mukaan osingonmaksun täsmäytyspäivä on 8.4.2002. Hallitus esittää yhtiökokoukselle, että osinko maksetaan 16.4.2002.

Tilinpäätösasiakirjat ja hallituksen ehdotukset liitteineen ovat tiistaina 26.3.2002 alkaen osakkeenomistajien nähtävinä yhtiön konttorissa Helsingissä, Porkkalankatu 3.

Kemira Oyj:n varsinainen yhtiökokous pidetään keskiviikkona 3.4.2002 klo 16.00 Kemira-talossa, osoite Porkkalankatu 3, Helsinki.

Lisätietoja:
Kemira Oyj, puh. 010 8611