Telenor flytter tyngdepunktet fra Oslo til Fornebu

- Det er få selskaper forunt å få den muligheten Telenor nå har fått. Gjennom samlokaliseringen i det nye Telenorsenteret på Fornebu vil Telenor få økt sin konkurransekraft i tillegg til å skape en arbeidsplass som er attraktiv for nye arbeidstakere og stimulerende for våre egne ansatte, sier stedfortredende konsernsjef Jon Fredrik Baksaas i Telenor.

Bygget vil være ferdig innflyttet i løpet av oktober 2002 og offisiell åpning vil skje i november samme år. Telenor Networks og Telenor Plus flytter inn i det nye hovedkvarteret i løpet av sommeren 2002.

Telenors nye hovedkvarter på Fornebu er på ca. 140.000 kvadratmeter lyse arealer, samt et parkeringsanlegg under bakken med plass til 1.600 biler. Totalkostnaden for hele prosjektet er på 4,4 milliarder kroner. Telenor vil spare ca. 70 millioner kroner i årlige bokostnader som følge av samlokaliseringen i det som skal bli Nordens fremste arbeidsplass for nyskapende virksomhet.

Til redaksjonen:
Pressebrief

I forbindelse med innflyttingen inviteres pressen til en omvisning i det nye Telenorsenteret på Fornebu mandag 25.02.02, klokken 09:45. Stedfortredende konsernsjef Jon Fredrik Baksaas vil være guide. Frammøte i resepsjonen i Bygg B.
(Kjør mot Fornebu. Ny Snarøyvei har åpnet fram mot Telenor senteret. Ta av mot Telenor N og kjør inn i parkeringshus. Adgang gis ved fremvisning av pressekort.)